Recikliranje je postupak kojim odvojeno prikupljamo različite vrste otpada, a čijom se preradom dobivaju razni materijali za izradu novih proizvoda slične ili iste namjere. U recikliranje spada sve što se može ponovno iskoristiti, a da se ne baci.
Ističu to iz Dječjeg vrtića "Bambi" Petrijanec u kojem provode projekt kroz koji djeca uče o sortiranju i recikliranju otpada.
- Jednostavan i učinkovit način odvojenog prikupljanja otpada razumljiv je odraslima, no one najmlađe treba na zabavan i razumljiv način animirati i educirati jer se dvije trećine sveukupnog otpada, ukoliko se pravilno razvrstava, može ponovno iskoristiti ili poslužiti kao izvor energije. Poznato nam je da djeca najviše nauče kroz igru i uz put, posebno brzo pamte i ozbiljno prihvaćaju ideje ako aktivno sudjeluju u tom procesu - napominju iz vrtića.
Cilj projekta je stjecanje znanja i iskustvo gospodarenja otpadom s ciljem očuvanja prirode te usvajanje vještina korištenja otpada u nove svrhe.
Kroz projekt djeca uče kako se odgovorno ponašati u odnosu na gospodarenje otpadom, stječu znanja o potrebi zaštite okoliša i međuovisnosti žive i nežive prirode i pronalaze nove načine rješavanja problema (inovativnost i kreativnost).
- Izgrađujemo pozitivne osobine ličnosti nužne za osviještenog člana zajednice (otvorenost za suradnju, odgovornost za vlastiti izbor i postupke), socijalne i komunikacijske vještine (dogovaranje, uvažavanje, tolerancija), ali i kako u svakodnevnom životu primijeniti usvojeno znanje – izbor, odlučivanje i stvaranje navika odvajanja, razvrstavanja i ponovnog korištenja otpada u vrtiću i obitelji - pojasnili su iz vrtića.
Po završetku projekta očekuje se da će djeca znati da postoje različita mjesta za odlaganje različitog otpada, po boji spremnika sortirati otpad, razlikovati materijale - papir, plastiku, staklo, tekstil, znati gdje se nalaze spremnici za otpad u vrtiću i koristiti ih, razlikovati pojmove otpad i smeće te imati iskustvo u recikliranju papira.
Također, znat će kako se od otpada mogu izraditi predmeti za igru i svakodnevnu uporabu, na kojim mjestima može očuvanu odjeću i obuću donirati potrebitima, imat će iskustvo kako tekstil iskoristiti za novi proizvod, razumjeti zašto treba prednost davati platnenim vrećicama, koristiti ih i znati izraditi uz pomoć odraslih, znati gdje mogu odložiti upotrijebljene plastične vrećice i kako može pomoći bolesnima sakupljanjem plastičnih čepova, te poštivati, uvažavati i nadograđivati ideje druge djece.