Klub tehnike Ludbreg: Umjetna inteligencija je "treća ruka" u edukaciji Foto: Klub tehnike Ludbreg

Klub tehnike Ludbreg: Umjetna inteligencija je "treća ruka" u edukaciji

Varaždinske vijesti | 24.8.2025. u 17:30h | Objavljeno u Našim krajem

Udruga Klub tehnike iz Ludbrega već godinama radi s djecom i mladima u izvanškolskom obrazovanju u području elektronike, programiranja, robotike i 3D printanja. No, posljednjih godinu dana u njihovom se radu dogodio značajan zaokret – od pojave ChatGPT-a 4.0, umjetna inteligencija postala je redoviti pomoćnik i u edukaciji djece i u radu samih mentora.

- Primjerice, mentori koji koriste platformu Arduino često nailaze na nedoumice i tehnička pitanja. Tu im je AI iznimno koristan jer mogu brzo dobiti objašnjenja i prijedloge rješenja. Djecu se pak uči kako pravilno koristiti umjetnu inteligenciju – osobito u pripremama za natjecanja, kada se za vježbu kreiraju kvizovi temeljeni na AI rješenjima. Najčešće korišteni alati su ChatGPT za interakciju i učenje, Perplexity za pretraživanje interneta, te Canva, koja također ima ugrađene AI funkcionalnosti, za izradu vizualnog materijala - ističu iz Kluba tehnike Ludbreg.

klub_tehnike_ludbreg_AI_19082025_3.jpg

Zanimljivo je da su djeca sama, i prije mentora, počela otkrivati mogućnosti umjetne inteligencije. Kada bi im se zavirilo u mobitele, jasno se vidjelo da su već eksperimentirali s AI alatima, ponajviše u svrhu zabave i igre. To je, kažu mentori, i očekivano i prirodno. Njihov je zadatak stoga usmjeriti djecu da iste alate koriste i za učenje, istraživanje i ozbiljnije projekte. Posebno ih veseli uvođenje tzv. "Study mode" opcije (na hrvatskom prevedene kao "Uči i prouči"), za koju vjeruju da će u budućnosti biti od velike koristi u njihovom radu.

U Klubu tehnike prate i rad stručnjaka, među kojima se posebno ističe profesorica Blaženka Divjak, čiji ih istraživački rezultati inspiriraju. Iako priznaju da još nisu u mogućnosti u potpunosti razumjeti ili primijeniti sve ono što ona razvija, samo praćenje takvih eksperata podsjeća ih koliko prostora za učenje još postoji – jer, kako sami kažu, "i dalje ne znamo koliko ne znamo".

klub_tehnike_ludbreg_AI_19082025_1.jpg

- Unatoč velikim mogućnostima, članovi udruge ostaju realni – umjetna inteligencija jest "treća ruka" u edukaciji, ali nikako prva. Na prvom mjestu je uvijek interes djeteta i podrška roditelja, potom slijedi kvaliteta i motivacija mentora, a tek nakon toga dolazi pomoć AI-a. Upravo kombinacija stručnog znanja i novih tehnologija donosi najveću vrijednost – stvarajući sinergiju koja omogućava brži napredak mladih u STEM području - napominju iz Kluba tehnike Ludbreg.

Ipak, ostaju i određene sumnje.

- AI se pokazuje izuzetno korisnim, ali ponekad i nepouzdanim – zna "halucinirati", davati netočne ili čak nemoguće odgovore. Zbog toga su neki mentori u udruzi i dalje skeptični. No, jedno je sigurno: uz odgovorno korištenje, umjetna inteligencija postaje važan saveznik koji može znatno obogatiti proces učenja i motivirati mlade da istražuju svijet tehnologije na nove načine - poručili su za kraj.

klub_tehnike_ludbreg_AI_19082025_2.jpg

klub_tehnike_ludbreg_AI_19082025_4.jpg