S obzirom na to da cikloturizam (novija grana turizma u čijem je centru putovanje biciklom, a koje podrazumijeva relaksaciju, opuštanje, zdrav život i boravak u prirodi) danas predstavlja jedan od najbrže rastućih turističkih trendova (procjenjuje se da je u Europi oko 60 milijuna aktivnih biciklista), i Grad Ivanec i Turistička zajednica aktivno se uključuju u aktualne cikloturističke tokove.
Trasa cikloturističke obilaznice
U tom cilju Turistička zajednica grada Ivanca kraju privodi izradu idejnog rješenja za definiranje i aktiviranje trase funkcionalne cikloturističke obilaznice.
Sama obilaznica mora raspolagati određenim sadržajima i zadovoljavati različite kriterije koji su propisani strateškim dokumentima - infrastrukturne, atrakcijske, kulturno-povijesne, društvene, uslužne, ali i sigurnosne i druge aspekte.
U tom cilju se projektnim rješenjem definira cikloturistička obilaznica grada Ivanca koja objedinjava sve propisane kriterije, a kojom se sve važne lokacije kružno povezuju u cjelinu, na način da se omogući maksimalno iskorištavanje potencijala svake od njih.
Konkretno, trasa obilaznice osmišljena je tako da prolazi pokraj smještajnih kapaciteta, OPG-ova, ugostiteljskih objekata i prodavaonica, pokraj izletničkih atrakcija, crkava, kapela, prirodnih posebnosti i sl.
Pošto je jedan od propisanih kriterija i sigurnost, projektnim zadatkom se cikloturistička trasa „smješta“ na prometnice i ostalu voznu infrastrukturu na kojoj je promet motornih vozila niskog intenziteta. Time se ujedno smanjuje potreba za gradnjom novih biciklističkih traka (staza), a što zahtijeva velike financijske izdatke.
Obilaznica od 80 kilometara
- S obzirom na to da smo pred završetkom ovog projektnog zadatka, odlučili smo se na svojevrsnu probnu vožnju dijelom buduće cikloturističke obilaznice (ukupna planirana duljina je 80 km). U vožnju su se uključili i članovi BBK Ivanščica, a pridružio se i zamjenik gradonačelnika Marko Friščić. Sudionici su se složili da se trasa i sadržaji na njoj odlično uklapaju u biciklističku stazu u Planinarskom gradu, a dali su i korisne sugestije vezane oko održavanja – izvijestio je voditelj TZ-a Boris Jagetić Daraboš.
Idejno rješenje cikloturističke obilaznice temelj je za izradu prometno-tehničkog elaborata, a nakon toga će – plan je iduće godine – uslijediti postavljanje info ploča i putokaza, uređenje odmorišta i vidikovaca, označavanje servisnih punktova i drugih sadržaja nužnih za aktiviranje cikloturističke obilaznice, pri čemu će biti neophodno i uključivanje privatnog sektora.