Jedan od najvećih projekata u posljednjih 50 godina na području Novog Marofa kreće u realizaciju. Riječ je o izgradnji istočne obilaznice vrijedne 105,5 milijuna kuna bez PDV-a, dok će ukupni troškovi zajedno s projektiranjem i otkupom zemljišta te PDV-om biti 147 milijuna kuna.
Ugovor o početku izgradnje potpisan je u srijedu u Kulturnom centru Ivan Rabuzin.
Gradonačelnik Siniša Jenkač naglasio je kako je odluka o početku gradnje donijeta još 1987., a nakon više od 30 godina konačno se kreće s realizacijom ovog važnog infrastrukturnog projekta
- Za Marofčane to prvenstveno znači izmještanje teretnog tranzitnog cestovnog prometa iz samog središta Novog Marofa. To je za stanovnike od nemjerljive važnosti jer smo godinama dobivali peticije da se nešto poduzme s prometom. Došli smo do trenutka kada ćemo za dvije godine izmjestiti taj promet iz samog centra, što znači ogromno povećanje kvalitete života za građane Marofa – rekao je Jenkač.
Radi se o velikom doprinosu i s gospodarske strane jer gradska uprava priprema nekoliko gospodarskih zona koje će se vezati na tu obilaznicu.
- Pripremamo i naše nerazvrstane ceste koje će biti vezane na obilaznicu, a koje će nas koštati preko 10 milijuna kuna – rekao je Jenkač naglasivši kako se budućnost gospodarstva veže upravo na tu obilaznicu.
- Tu je i dobra suradnja s Hrvatskim vodama koje paralelno pripremaju projekt uređenja rijeke Bednje uz obilaznicu. Zadovoljni su ribiči, zadovoljni su gospodarstvenici, bit će zadovoljni i ljudi. To je svakako jedan od najvećih projekata u proteklih 50 godina u Novom Marofu – istaknuo je gradonačelnik Novog Marofa.
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić kazao je kako se radi o cesti duljine 4,5 kilometara koja na svojoj trasi ima i dva mosta preko Bednje, duljine 120 i 46 metara, 14 propusta te 6 raskrižja.
- Rok za završetak projekta je dvije godine, a ono što mi je posebno zadovoljstvo i što je jamstvo da će projekt biti realiziran u roku i kvalitetno, je da projekt istočne obilaznice Marofa rade lokalne tvrtke. Radi se o respektabilnim izvođačima s kojima Hrvatske ceste imaju najbolje iskustvo, a to su tvrtke Kolas i Zagorje gradnja i to nam je jamstvo da u svim ovim krizama koje smo imali, gdje imamo problem u realizaciji projekta ako je izvođač radova iz inozemstva, ovdje tih problema sigurno nećemo imati – rekao je Škorić.
Dodao je kako će se realizacijom ovog projekta steći uvjeti za kvalitetan život stanovnika Novog Marofa.
- Ova dionica kroz Novi Marof državne ceste D3 jedna od najopterećenijih dionica uopće na toj državnoj cesti s izraženom strukturom teškog teretnog prometa te značajno opterećuje sigurnost prometa, posebno onih najugroženijih skupina, pješaka, biciklista i školaraca, a i narušava kvalitetu života u smislu zagađenja zraka, buke i svega ostalog što takav promet donosi – istaknuo je Josip Škorić.