Znate li kako pametno kupovati prehrambene namirnice? Foto: Ilustracija

Znate li kako pametno kupovati prehrambene namirnice?

VV/Ordinacija.hr | 19.2.2016. u 20:11h | Objavljeno u Društvo

Često nas “gladne oči” začas dovedu do toga da u supermarketu napunimo košaru namirnicama koje obiluju takozvanim praznim kalorijama s kojima dobivamo puno šećera, masnoća i konzervansa, a (ni)malo poželjnih hranjivih tvari.

Da biste već pri samoj kupnji izbjegli kalorijske bombe, stručnjaci preporučuju ove jednostavne trikove, piše Ordinacija.hr.

Uvijek sastavite popis za kupnju

Osim što tako štedite vrijeme i živce, bit ćete usmjereni na određene vrste namirnica i manje ćete padati u iskušenje kad naiđete na “primamljive ponude”.

Ne idite u kupovinu praznog želuca

Tjerani glađu, lako ćete posegnuti za onim što zapravo uopće ne trebate. Dakle, prije kupnje pojedite nešto lagano, npr. voće.

Dajte prednost integralnom kruhu i tjestenini (od cjelovitog brašna). Umjesto gaziranih pića birajte sokove sa što većim udjelom voća i što manjim udjelom šećera.

Pri kupnji salama i kobasica, šunka s malim udjelom masti i pureća prsa svakako su poželjniji od suhomesnatih proizvoda od mljevenog mesa.

Kad kod kuće ručno režemo salamu ili sir, često pretjeramo u količini. Neka vam već u supermarketu narežu tanke kriške.

Tko stvara zalihe čipsa i slatkiša, prije ili kasnije ih i “potamani”.

Ne kupujte velike količine, a najbolje bi bilo da kod kuće uopće nemate zalihu ako se ne možete suzdržati od neumjerenog konzumiranja takvih namirnica.

Ne izgovarajte se da nemate vremena pročitati sastav proizvoda.

Iznenadit ćete se koliko su mnoge namirnice, čak i one za koje to ne biste očekivali (npr. umaci) prepune ne samo masnoća nego i šećera.

Oznaka light nije jamstvo da je hrana “lagana” i da je zbog toga možete jesti u većim količinama.
Pojam light nije pravno obvezujući pa može imati različita značenja: lako tučeno, lako probavljivo, manji udio šećera... No ako proizvod nema šećera, ali zato ima jako puno umjetnih sladila koja su također nezdrava, niste na dobitku...

Kad god možete, umjesto konzerviranog voća i povrća u limenkama birajte ono smrznuto - npr. umjesto graška u limenci, uzmite smrznuti grašak.

No nemojte zato misliti da je i smrznuta pizza dobro rješenje - takvi gotovi proizvodi obično sadrže puno masnoća, a nerijetko i puno šećera.

Trenutak istine kucnut će kad se nađete ispred police sa slatkišima: možete li ostati dosljedni?

Ako ne možete, pokušajte barem umjesto mliječne čokolade u kojoj ima puno masti i šećera, odabrati poželjniju crnu čokoladu s minimalno 70% kakaa. Ili pokušajte umjesto uobičajenih slatkiša uzeti suho voće, no pritom pazite da nije tretirano sumpornim spojevima sulfitima.

Označeno u
Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci