Varaždinski fotograf Siniša Sović sa svojom obitelji svake godine ljetuje na Jadranu, no ove su se godine odlučili za promjenu i odabrali španjolsku Mallorcu kao destinaciju za odmor, grad u kojem igra klub koji je svojedobno s tri gola iz eurokupa izbacio Varteks, dosad posljednji hrvatski klub koji je prezimio u Europi.
Siniša Sović nije se odlučio za Mallorcu kako bi meditirao nad tim slavnim vremenima, no zašto baš Mallorca, a ne recimo Ibiza ili Tenerife?
– Mallorca nije toliko turistički i partijanerski grad i nije jako naseljena – kratko je objasnio. Putovali su iz Varaždina preko Slovenije do Palmanove, pa do aerodroma u Veneciji.
– Palmanova je fascinantna iz zraka, izgradili su ju Mlečani, izgleda kao utvrda, a u grad se ulazi kroz malu portu. No danas je poznatija po šopingu, jer tamo je nekakav „outlet“ centar pa se svi iz Italije sjate da kupuju – opisao je.
Veća od Istre
Let iz Venecije trajao je nešto više od dva sata do Palma de Mallorce. Tamo su uzeli rent-a-car, jer je riječ o otoku koji je veći od Istre, a ima jako puno znamenitosti i zanimljivih stvari za pogledati pa su uspjeli obići cijeli otok.
– Mallorca je usred Sredozemnog mora i zbog jakog vjetra koji neprestano puše stalno su veliki valovi, do dva metra. To je najveća razlika u odnosu na jadranske otoke. To je razlog zašto je na Mallorci izgrađeno tako puno bazena, ali je i razvijen surferski turizam – dodaje.
Mallorca je popularno turističko odredište,a od šezdesetih godina 20. stoljeća dobiva se dojam da je postala sinonim za masovni turizam, no Sovićevi su uspjeli pronaći komadiće „prirodnog“ života.
– Prije nego smo stigli mislio sam da je otok u potpunosti turistički, ali iznenadilo me da se to uglavnom odnosi na obalu. U unutrašnjosti je više „tradicionalna“ Španjolska, ima jako puno poljoprivrede. Fascinantno mi je što imaju elektrificiranu željeznicu i autocestu na otoku, koja se ne naplaćuje – kaže.
Sam grad Palma de Mallorca ima oko 700.000 stanovnika, ima tipične mediteranske uske uličice iz kojih najedanput dođete na trg, a svaki trg nadsvođuju krošnje ogromnih platana, prekrasne prirodne terase, hlad je broj jedan tamo, za razliku od, na primjer, hrvatskih ljetovališta, u kojima se na potrebu za hladom ne obraća tolika pozornost.
Majmuni lopovi
Naravno, Mallorca također mora živjeti od atraktivne i moderne turističke ponude.
– Ima i modernih turističkih atrakcija na svakom uglu, poput kartinga, a od njih nam je najupečatljiviji bio akvarij, za koji tvrde da je najdublji europski akvarij, sa svim vrstama morskih pasa. Imali smo sreće što smo došli baš kad su hranili morske pse, što je bilo fascinantno. Može se kupiti i karta za plivanje s njima, nahranjeni su dobro pa navodno nije opasno. Zanimljiv je i safari-park, u kojem se životinje slobodno kreću. Nama je majmun skočio u vlak i čovjeku do nas uzeo Coca-Colu iz ruke, vagoni su otvoreni. Žirafe dolaze do ljudi, jedu im iz ruku. Uz cijenu karte moguće je dobiti i malog ponija da na njemu jašu djeca, ima „show“ s dupinima... – opisao je varaždinski fotograf.
Posjet Španjolskoj završio je kušanjem nezaobilaznog pića - sangrije. Vino, narezano voće, limunov sok, liker i šećer glavni su sastojci omiljenoga latinokoktela. – Probali smo sangriju, bila je izvrsna. Sangria je voćno vino podrijetlom iz Španjolske i Portugala, a ime je dobila od španjolske riječi “sangre”, što zna- či “krv”, zbog crvene boje – objasnio je, no priznao je da se zbog djece ipak nisu mogli previše odati tom piću koje asocira na strast, zdravlje i vitalnost.