Umjesto čipsa i štapića, grickajte orahe i čips od kelja Foto: Ilustracija

Umjesto čipsa i štapića, grickajte orahe i čips od kelja

VV/Alternativa za vas | 25.1.2016. u 20:22h | Objavljeno u Društvo

Teško se možete oduprijeti porivu da nešto grickate tijekom dana ili pred televizorom kada je vaša omiljena serija?

To nije ni potrebno ako zdravim grickalicama zamijenite nezdrave i nutrijentima siromašne proizvode, piše portal Alternativa za vas.

Osim toga, ove zdrave grickalice dat će vam dovoljno energije tako da ćete njima uspješno zadovoljiti i dnevnu potrebu za međuobrocima.

Kokice

Kokice su jedine grickalice koje sadrže u potpunosti neobrađeno cjelovito zrno, a samo jedna porcija može zadovoljiti čak 70 posto dnevne ljudske potrebe za cjelovitim žitaricama.

Za razliku od kokica koje se pripremaju u mikrovalnoj s dodatkom margarina, jedine kokice koje spadaju među zdrave grickalice u kojima možete bezbrižno uživati su one pripravljene od cjelovitog zrna na tavi s nekoliko kapi ulja ili ghee-a, koji je u našim krajevima poznat kao maslo ili pročišćeni maslac te je izuzetno zdrava namirnica.

Sušeno voće

Prekomjerno konzumiranje bijelog šećera lako možete izbjeći korištenjem suhog voća koje svojom slatkoćom i okusom čini savršen međuobrok. Ne samo što je izvrstan izvor prirodnog šećera, suho voće je puno i enzima, vitamina i minerala. Kod sušenog voća odstranjena je vlaga, dok su svi hranjivi i korisni sastojci sačuvani. Vrlo je kalorično i energetski nabijeno pa ga je dobro jesti za doručak, uz orašaste plodove.

Orašasti plodovi

Umjesto čipsa i drugih slanih grickalica bolje je konzumirati orašaste plodove kao što su orah, badem, kesten, kikiriki, lješnjak, indijski orah, jer koje sadrže obilje minerala i drugih vrijednih nutrijenata.

Smatra se da 6 do 8 oraha dnevno može zadovoljiti čovjekove potrebe za mineralima. U orahu, primjerice, ima magnezija, cinka, sumpora, fosfora, joda i nezasićenih masnih kiselina. Orašasti plodovi su i savršeno oružje protiv debljine. Svakodnevna konzumacija orašastih plodova smanjuje loše raspoloženje i potiče rad krvožilnog sustava.

Čips od kelja

Čips od kelja je zdravija varijanta popularnog čipsa od krumpirića. Bogat je antioksidansima, vlaknima, omega-3 masnim kiselinama te fitonutrijentima koji štite od raka. Samim time što se priprema sušenjem umjesto prženjem zadržava sve hranjive sastojke.

Kelj sadrži vitamin A koji regenerira stranice, te kombinaciju vitamina C i bakra koji pomažu obnavljanju kože te je održavaju glatkom i čvrstom. Sadrži nutrijente koji detoksiciraju organizam, te obiluje kalcijem i magnezijem koji su neophodni za zdravlje kostiju.

Energetske pločice

Kombinacija cjelovitih žitarica, sušenog voća i orašastih plodova s medom, agava sirupom ili sličnim vezivnim sastojkom čini ovu energetsku bombu. Koncentrirani ugljikohidrati brzo će vam vratiti izgubljenu energiju, a sušeno voće dopuniti okus zdravih sjemenki.

U opni integralnog zrna nalaze se svi hranljivi sastojci neophodni za razvoj, rast i održavanje organizma. Energetske pločice se mogu raditi hlađenjem (u hladnjaku) ili pečenjem (u pećnici).

Označeno u
Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci