Zanimljiva radionica održana je 12. studenog u Drugoj gimnaziji Varaždin, koja pruža uvide u fizikalne karakteristike svjetla i pogleda te ukazuje na smislenost prirodnih fenomena i njihovo intuitivno razumijevanje.
Intuitivnost je danas zaboravljena riječ, a u odgoju i obrazovanju ona je vrlo važna jer upravo kroz izravno shvaćanje i spoznavanje najbolje učimo i usvajamo nove vještine i načine gledanja i promišljanja.
- Camera obscura na prvi pogled izgleda isključivo tehnološkog karaktera i pre kompleksna za intuitivno spoznavanje, ali kroz ovu radionicu učenici su imali priliku neposrednim iskustvom naučiti kako izraditi vlastitu cameru obscuru i kako ju koristiti. Učenici su naučili i čitati prostorne radove i uz to cijela radionica osmišljena je kao ambijentalna instalacija jer se na kraju izrađene kamere postavljaju kao umjetničke instalacije u ambijentu škole i tako potiču i ostale učenike da bace pogled kroz kameru i da razmisle kako taj naš pogled funkcionira - ističu u Drugoj gimnaziji Varaždin.
Kroz radionicu su nastale četiri takve kamere koje su postavljene na hodnike škole. U radionici su sudjelovali: Manuela Bermanec, Lara Draginić, Maja Vjera Kronja, Tia Radmanović, Hana Zagorec, Drago Njegovec, Matej Fišli, Luka Rožić, Jura Šarkanji, Luka Rožić i Domagoj Šurbek.
Cijela radionica osmišljena je u sklopu projekta "Ruksak pun kulture" koji priprema i provodi različite kulturne i umjetničke programe prilagođene djeci i mladima u vrtićima i školama. Radionicu je vodila Jelena Petric, samostalna multimedijalna umjetnica i likovna pedagoginja u suradnji s prof. Terezijom Mlinarić i prof. Sašom Josipom Milecom.
- Mlade umove treba otvarati, a ova radionica dat će im poticaj za vlastita istraživanja i osposobiti ih za kvalitetniju analizu svijeta oko sebe. Tema je izuzetno široka i može zanimati i učenike koji su skloni tehničkim i znanstvenim predmetima, kao i onim filozofskim te, naravno, umjetničkim - ističu u Drugoj gimnaziji Varaždin.