U okviru Erasmus+ projekta „Atrévete a emprender“, u prijevodu: „Odvaži se uključiti u poduzetništvo“, profesori Gospodarske škole Varaždin Jasminka Prstec, Renata Mađarić i Saša Pokos te učenice četvrtog razreda hotelijersko-turističkog smjera Lorena Milovec, Laura Škvarić i Valentina Zemljak sudjelovali su u petodnevnoj transnacionalnoj aktivnosti učenja, podučavanja i osposobljavanja u španjolskoj školi IES Melchor de Macanaz u gradu Hellinu, regiji Murcia od 1. do 5. travnja 2019. godine.
Jedan je od ciljeva projekta učenicima pokazati primjere dobre prakse poduzetništva pa je stoga organiziran posjet tvrtki AJUSA, koja se bavi proizvodnjom dijelova za automobilske motore te tvrtki AIRBUS Eurocopter, koja se bavi proizvodnjom i servisiranjem civilnih i vojnih helikoptera. Stručnjaci navedenih tvrtki učenicima su predstavili razvoj poslovanja navedenih tvrtki. Za učenike i profesore škola domaćin organizirala je predavanja na temu marketinga i brendiranja koje su održali renomirani profesori španjolskih fakulteta.
Središnji događaj ovog posjeta bio je Međunarodni sajam virtualnih tvrtki na kojem je široj javnosti predstavljen projekt te su učenici šest zemalja prodavali proizvode svojih tvrtki s ciljem doniranja ostvarenih prihoda u dobrotvorne svrhe. Učenice Gospodarske škole predstavile su svoju tvrtku CRO Suplast koja se pod vodstvom profesorice Vanje Perši bavi upcyclingom i zaštitom okoliša. Naime, prikupljene jednokratne plastične vrećice, čija uporaba još uvijek nije zakonom zabranjena, ponovno se koriste za izradu uporabnih predmeta i suvenira: pernica, privjesaka za ključeve, podmetača za čaše te dekoracija.
Drugim se ciljem projekta nastoji objediniti upoznavanje turističkih potencijala regije s naglaskom na interkulturalnost. Stoga je organiziran posjet najpoznatijem španjolskom muzeju El Prado u Madridu, turistički obilazak povijesnog središta grada Hellina koji je poznat po festivalu bubnjeva, kao i posjet gradovima Albacete i Murciji.
- Razmjena u Španjolskoj ostat će mi u sjećanju kao put u zemlju vedrih i veselih ljudi koji pričaju najbrži jezik na svijetu. U Madridu smo imali priliku vidjeti da grad podjednako živi i danju i noću te da se u redovima stoji i za ulazak u kazalište. Također je zanimljivo vidjeti nepregledne plantaže voća koje se obavezno navodnjavaju. Domaćini su nam organizirali i radionicu pripreme tradicionalne hrane u kojoj smo naučili skuhati nekoliko jela poput rižota s kunićem, tortille, empanade itd. - rekla je Prstec.
- Sudjelovanjem u ovom projektu usavršile smo svoje poznavanje stranih jezika, a posebno španjolskoga jezika te se uvjerile kako su jezici neophodni za uspješnu komunikaciju. Naučile smo i korisne stvari vezane uz osnivanje i vođenje tvrtke - rekla je učenica Valentina Zemljak.
- Španjolski sustav obrazovanja sličan je našem. Obvezno školovanje traje do 16. godine, ali za razliku od naših učenika, veliki broj Španjolaca ne nastavlja svoje obrazovanje nakon 16. godine. Njihovi satovi traju 55 minuta te iz školske zgrade smiju izlaziti samo za vrijeme velikog odmora u ograđeni dio dvorišta škole. Koordinatorica projekta, profesorica Renata Mađarić: „Ova posljednja razmjena u okviru projekta ujedno je bila i provjera uspješnosti provedbe projektnih aktivnosti. Na završnom sajmu virtualnih tvrtki učenici su se dokazali i kao uspješni virtualni poduzetnici koji koriste IKT tehnologiju, marketinške i komunikacijske vještine na stranom jeziku te su i ekološki i društveno osviješteni građani Europe - rekla je učenica Laura Škvarić.