Na Fakultetu organizacije i informatike (FOI) u Varaždinu održana je završna konferencija projekta TEACH4EDU4 (Accelerating the transition towards Edu 4.0 in HEIs). Ovaj projekt Erasmus+ programa KA2 - Cooperation for innovation and the exchange of good practices započeo je s provođenjem u studenom 2020. godine, a završava u svibnju ove godine.
Nova era Erasmusa
Cilj projekta je odgovoriti na potrebe 4.0 zajedničkim aktivnostima strateškog partnerstva, koje će razviti i njegovati viziju i rješenje kako ubrzati odgovarajuću tranziciju unutar visokog obrazovanja u području računalnih znanosti i srodnih disciplina - prema Edukaciji 4.0, gdje su ljudi i tehnologije povezani s ciljem omogućavanja postizanja vještina, kompetencija i znanja potrebnih u 21. stoljeću. Voditelj ovog projekta je izv. prof. dr. sc. Igor Balaban.
- Ovo je strateški projekt kojeg vodi FOI zato jer su se visokoškolske institucije međusobno spojile kako bi odgovirile na izazove industrije 4.0 kroz jedan segment obrazovanja koji se zove 4.0. Kroz ovaj projekt ispilotirali smo osam združenih kreativnih učionice, koncept kod kojeg više nastavnika s raznih sveučilišta iz Europe radi na jednom predmetu. Kroz ovaj projekt vidjeli smo načine na koje možemo surađivati i načine na koje možemo oblikovati predmete kako bismo odgovorili izazovima industrije 4.0. Radom na ovom projektu uvidjeli smo kako u tome ima puno potencijala jer upravo zahvaljujući takvim predmetima možemo ući u jednu novu eru Erasmus suradnje - rekao je voditelj projekta.
U praksi to znači i manje putovanja za studente.
- Studenti više neće morati putovati cijeli semestar i jedan dio moći će odraditi online. Neke predmete na FOI-ju smo već tako koncipirali. Ovaj koncept zasigurno je budućnost u budućim Erasmus projektima, ali i budućim sporazumima o suradnji s visokoškolskim ustanovama, a projektom smo ujedno otvorili i mogućnost otvaranja zajedničkih studija - istaknuo je izv. prof. dr. sc. Balaban.
Jer, industrija 4.0., ističe, traži jedan potpuno drugačiji profil radnika.
- Ona traži da radnik bude autonoman, može iskoristiti svoje znanje i podijeliti ga s drugima, bude kreativan je i zna raditi u timu. Ti predmeti zahtjevaju i puno diskusijskih aktivnosti putem kojih studenti uče međusobno komunicirati, raspravljati o problemima te se informirati o novim načinima rješavanja problema. Time će biti vrlo brzo sposobni prilagoditi se novim tehničkim izazovima i koristiti nove tehnologije koje će zahtjevati radna mjesta - rekao je izv. prof. dr. sc. Balaban.
Inovativni koncepti
Da je riječ o strateškom projektu FOI-ja potvrdila je i dekanica prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep.
- Cilj ovog strateškog projekta je razviti i primijeniti inovativne koncepte učenja i poučavanja kao što su projektni način rada, učenje kroz rad, jer to je nešto što treba biti sadašnjost i što je svakako budućnost. Vrlo je važna suradnja sa gospodarstvom i poslodacima, a FOI ima snažnu i intenzivnu suradnju s poslodavcima i prati trendove - istaknula je dekanica FOI-ja.
Projekt su, uz izv. prof. dr. sc. Balabana predstavili i izv. prof dr. sc. Goran Hajdin i mr. sc. Lana Škvorc, a o svojim iskustvima govorili su prof. dr. sc. Markus Schatten, izv. prof. dr. sc. Zlatko Stapić i doc. dr. sc. Boris Tomaš te studenti. Pozvano predavanje održala je Sandra Kučina Softić, pomoćnica ravnatelja Srca i voditeljica Centra za e-učenje na temu "(Ne) moguća misija: obrazovanje za digitalno doba". Sudionici su imali priliku isprobati alat za dizajn učenja u sklopu ko-kreacijske radionice.
Više o projektu pronađite ovdje.