U organizaciji Varaždinske županije i Turističke zajednice Varaždinske županije nastavlja se program „Županija u malom“, a jučer, 20. kolovoza, predstavila se Općina Bednja.
Svoje proizvode i rukotvorine predstavili su Udruga pčelara Čmalico, Zdravko Vedak, OPG Dijana Zagorščak, Udruga vinogradara Gerico, OPG Hranj Josip, OPG Podsečki Josip, Udruga mladih i Savjeta mladih. Program su oplemenili KUD-ovi Cvetlinski zvon i Josip Jedvaj Vrbno. Josip Podsečki i Danijel Češnjaj izveli su „Bednjanske špelancije“, a KUD Josip Genc Bednja „Bednjansku svadbu“. Program su završili Kavaliri, uz pjesmu i ples svih okupljenih.
- Mi smo doveli „nujliepši kemauček svieto“ u Varaždin, na Špancirfest. Ujutro su naši OPG-ovi pokazali plodove svog rada, a tijekom poslijepodneva tri naša KUD-a pokazala su svoj atraktivan program - rekao je načelnik Općine Bednja Damir Poljak istaknuvši da se Bednja ponajprije može pohvaliti svojim specifičnim govorom.
- Kao što je bednjanski govor, prakajkavština, zaštićeno nematerijalno kulturno dobro Republike Hrvatske, tako je i „Bednjanska svadba“ specifična po tome da se odvija na bednjanskom govoru i prikazuje se tradicija vjenčanja mlade djevojke kroz nagovor da se uda za mladića. Kulturu bednjanskog govora njeguju i najstariji, ali i oni najmlađi. Najljepše što možete doživjeti je da malo dijete, koje je tek naučilo govoriti, govori bednjanski. Bednjanski govor je naš brend, kao i dvorac Trakošćan. Vrijednost Hrvatske je u njezinim različitostima, a Bednja tu ima značajno mjesto - naglasio je Poljak.
„Županija u malom“ i „Bučograd“, dva programa Varaždinske županije za vrijeme Špancirfesta, naišli su na odličan odaziv posjetitelja. Zadovoljan je time i zamjenik župana Varaždinske županije Tomislav Paljak.
– Ovo što je jučer prikazao Ludbreg i danas Bednja te sama ta ideja prezentacije naših općina i gradova, po masovnosti posjetitelja pokazalo je da je ideja naišla na plodno tlo. Dati mogućnost našim općinama i gradovima da se predstave sa svojim specifičnostima u atriju Županijske palače je dobrodošlo, ne samo zbog ljudi s područja Varaždinske županije, koji manje-više znaju neke pojedinosti, nego i za 250 tisuća i više ljudi koji ovdje dolaze s namjerom da zadrže nešto u sjećanju, a to ih možda potakne da posjete i te krajeve. Ideja s Bučogradom nastavak je brendiranja bučinog ulja. Činjenica je da je 20 posto proizvodnje buče i bučinog ulja upravo na području Varaždinske županije. Bučograd je nastao da ljudima pokažemo zorno, svim osjetilima, što sve ta biljka nudi, što se sve iz nje može dobiti – rekao je Paljak i dodao da je ovaj početak odličan temelja da se ideja širi i razvija.