„Mobiteli su alat, poput čekića. Čekićem možeš graditi, a može se i uništavati: hoće li se dogoditi jedno ili drugo ne ovisi o čekiću, nego o ruci koja ga drži. Isto je tako i s mobitelima“. Ove misli Dinke Juričić iz kolumne Kako motivirati učenike na Školskom portalu potaknule su učiteljicu Hrvatskog jezika Elenu Kovačić iz Osnovne škole Sveti Đurđ da se okuša u jednoj ideji kojom bi se koristeći mobitele učinila nastava zabavnijom.
Nestrpljivo čekali sat
Vodeći se tom mišlju u sedmom je razredu pokrenuta jedna ideja kojom se učenicima na nastavi ne zabranjuje korištenje mobitela, već, dapače, potiče ih se na korištenje mobitela kao alata pri učenju.
- Budući da učenici sedmog razreda prema Nastavnom planu i programu obrađuju temu “Mitovi i legende” koja je dosta zahtjevna došli smo na ideju da bismo im mogli ovu temu napraviti zabavnijom uz mobitele, ali i lakše pamtljivom. Ne moraju biti mobiteli samo sredstvo zabave već mogu biti korisni alat - kaže sugovornica Kovačić i dodaje da se sve nejasnoće oko potrebnih podataka mogu vrlo brzo riješiti uz pomoć dobre internetske veze, mobitela ili računala.
S tim se složio i ravnatelj škole Mario Bontek pa su krenuli u realizaciju ovog projekta koji je zasada proveden na razini jednog razreda, ali nije nemoguće da neće izrasti u veći.
Kako kaže sugovornica Kovačić, učenici su tijekom školovanja čuli za legende, za grčku mitologiju, za neke mitske junake, ali ne mogu sa sigurnošću ispričati mit ili legendu, a budući da živimo u 21. stoljeću i idemo ukorak s tehnologijom danas bi učenje trebalo biti dostupnije, zanimljivije i temeljitije.
Naime, jedan od alata koji se može koristiti u nastavi su i QR kodovi što su prepoznali u ovoj školi. Iako priprema sata s korištenjem ovog alata iziskuje puno vremena i truda učitelja ipak učeniku pruža mogućnost da nauči samostalno učiti, da brže stigne do kvalitetnih rezultata čime se štedi vrijeme. Kako bi ovu nastavu bilo moguće provesti učiteljica hrvatskog jezika Kovačić, pripremila je različite teme mitova, istražila je i ponudila linkove na materijale koje su učenici koristili u istraživanju teme te pitanja i zadatke na koje su učenici odgovarali ako su uspješno istražili temu. Uz to, zamišljeno je bilo da se na kraju sata izlažu u razredu rezultati rada...
Više pročitajte u tiskanom izdanju Varaždinskih vijesti