Srednja škola Ivanec trenutno u provedbi ima čak tri projekta financirana sredstvima Europskog socijalnog fonda. U tom smislu istaknuti ćemo projekt „Heureka – spoznajom do uspjeha“ kojim se razvijaju novi fakultativni predmeti za gimnaziju, „Inovativno obrazovanje za inovativno poslovanje“ kojim se razvija novi standard zanimanja i program za obrazovanje odraslih te projekt „Suvremene metode u nastavi – SMUN“ koji je ujedno i prvi europski projekt Srednje škole Ivanec koji se provodi u sklopu obrazovanja za smjer ekonomist.
Provedba čak tri europska projekta u zadnjih godinu dana je dokaz kako ivanečka škola na kvalitetan način upravlja svojim ljudskim potencijalima. Što se tiče projekta „Suvremene metode u nastavi – SMUN“, treba istaknuti kako je riječ o projektu koji se u Srednjoj školi Ivanec počeo provoditi 15. svibnja 2015. godine. Ivanečka srednja škola je nositelj svih projektnih aktivnosti, dok na projektu sudjeluje i Ekonomska škola Šibenik kao partner na projektu. Projekt SMUN se provodi u sklopu Operativnog programa „Razvoj ljudskih potencijala 2007. – 2013.“ iz Europskog socijalnog fonda. Projekt je financiran s 1.514.150,04 kuna bespovratnih sredstava.
- Glavni cilj provedbe projekta SMUN je osuvremenjivanje nastave za smjer ekonomist u skladu sa suvremenim zahtjevima tržišta rada. S tim ciljem provodi se modernizacija kurikuluma u skladu s Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom i skupovima ishoda učenja kroz pet nastavnih predmeta (Računovodstvo 3. i 4. razred, Vježbenička tvrtka 3. i 4. razred, Analiza financijskih izvještaja 4. razred). Modernizacija kurikuluma će donijeti našim učenicima razvoj kompetencija i praktičnih znanja koja od njih očekuju poslodavci – kazala je Andrijana Rožman, voditeljica projekta.
Tijekom projekta SMUN održane su edukacije i interaktivne radionice kako bi nastavnici ekonomskih grupa predmeta stekli dodatna znanja i vještine koje su im potrebne za korištenje suvremenih metoda u nastavi. Tom prilikom treba istaknuti edukaciju za kreiranje kurikuluma sukladno skupovima ishoda učenja i Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Isto tako kroz projektu su u Ivancu i Šibeniku održane edukacije za korištenje IKT portala i računovodstvenog programa u nastavi što će se u konačnici doprinijeti razvoju učenickih kompetencija te njihovom boljem položaju na tržištu rada.
Pojačana praktična nastava u obje škole će biti velika novost budući će se veliki dio nastave odvijati putem informacijsko – komunikacijskog portala i računovodstvenog programa koji su posebno napravljeni samo za potrebe obiju strukovnih škola. Edukacija za korištenje računovodstvenog programa održana je u obje škole u posljednjoj fazi provedbe projekta. Riječ je o izrazito opsežnoj edukaciji u trajanju od 91 sat koja je održana u suradnji sa zagrebačkom tvrtkom Infomare d.o.o. koja je izradila računovodstveni program. Mogućnosti računovodstvenog programa su izrazito velike te kao neke od funkcionalnosti koje će učenici koristiti u nastavi su: upravljanje ljudskim resursima i obračun plaća i honorara, knjiženje ulaznih i izlaznih računa, upravljanje skladištem, proizvodnja i nabava robe, inventura i rashodovanje imovine, obračun PDV-a itd. Navedene funkcije programa su s ciljem stjecanja praktičnih kompetencija kod učenika.
- Učenici Srednje škole Ivanec i Ekonomske škole Šibenik će za predmete koji su obuhvaćeni projektom koristiti sasvim novi Priručnik novih nastavnih sadržaja putem kojeg će rješavati svoje zadatke u računovodstvenom programu. Priručnik u sebi sadrži preslike stvarnih dokumenata kakvi se koriste u poslovanjima svih tvrtki što će učenike na kvalitetan način pripremiti za prvi posao u struci – istaknula je Rožman.
Kao jednu od završnih projektnih aktivnosti u obje škole se provodi pilot testiranje učenika. Pilot testiranje se odvija na računalima putem kojih učenici kao ciljne skupine projekta testiraju nastavu na IKT portalu i računovodstvenom softveru. Kroz testiranje portala i programa učenici će dobiti uvid u novokreirane nastavne sadržaje koji će im omogućiti stjecanje većih praktičnih vještina i prednost pred njihovim kolegama iz ostalih ekonomskih škola diljem Republike Hrvatske.
Prvi rezultati anketiranja učenika pokazuju kako većina učenika smatra da su nastavni procesi na projektu SMUN dinamični, zanimljivi, praktični i inovativni. Provedba projekta završava 15. svibnja ove godine.
Očekivanja i reakcije
Koja su vaša očekivanja nakon provedbe projekta SMUN?
– Što se tiče naših očekivanja nakon provedbe projekta, vjerujem kako će nastava prezentirana kroz projekt SMUN biti nastavljena i kroz ostale predmete. Novo razvijeni IKT portal i računovodstveni program imaju mogućnost prilagodbe i ostalim predmetima kako bismo omogućili i drugim nastavnicima korištenje suvremenih metoda i alata u nastavi. Kroz projekt je provedena analiza tržišta rada kojom smo saznali koje se očekuju od učenika nakon završenog obrazovanja. Vjerujem kako će suvremene nastavne metode, korištenje stvarnog računovodstvenog programa i portala za e-učenje omogućiti učenicima lakše zapošljavanje i veću konkurentnost na tržištu rada – istaknula je Lidija Kozina, ravnateljica škole.
Kakve su reakcije nastavnika i učenika na suvremene nastavne metode i alate?
– Izrazito sam zadovoljna da su reakcije na projekt SMUN tijekom čitave njegove provedbe bile izrazito pozitivne. Posebno želim istaknuti angažman svih profesora ekonomske grupe predmeta u aktivnostima modernizacije kurikuluma i sudjelovanja u edukacijama. U edukacije za primjenu suvremenih metoda uključili su se i ostali nastavnici škole čime je osigurana modernizacija nastavnog procesa i u ostalim predmetima. S druge strane učenici koji su pristupili testiranju navedenih alata su pokazali veliku zainteresiranost za nove metode koje će se ubuduće koristiti u nastavi, a korištenje novog računovodstvenog programa i IKT portala smatraju vrlo zanimljivim i korisnim – istaknula je Kozina.