Izložba „Otkrivanje slikarskih tajni - InfraRedArt“ kružna je izložba Dijane Nazor Čorda kojom prikazuje novu metodu slikanja dvostrukih slika na istom platnu. Otvorenje izložbe će se održati u petak, 16. listopada u 18 sati u Galeriji Dvora Trakošćan.
Izložbom „Otkrivanje slikarskih tajni – infraRedArt“ izložit će se slike nastale infracrvenom metodom koja je jedinstvena u svijetu. Kružna izložba kojim se prezentiraja IR slikarstvo Dijane Nazor Čorda, nastala je u organizaciji pet muzeja: Gradskog muzeja Varaždin, Muzeja grada Koprivnice, Muzeja Croata Insulanus Grada Preloga, Muzeja Mimara i Dvora Trakošćan. Posjetitelji je mogu vidjeti u Galeriji dvora Trakošćan do 30. studenoga. Uvodnu riječ održat će likovna kritičarka Branka Hlevnjak.
Prof. emer. Vilko Žiljak sa svojim je istraživačkim timom 2007. godine u Zagrebu razvio inovaciju nazvanu InfraredDesign / infraRedArt . U svijetu je prvu izložbu InfraRed slikarstva izložila akademska slikarica Nada Žiljak, u Galeriji sv. Krševana u Šibeniku, 2010. godine.
Dijana Nazor Čorda ovom izložbom, u spoju umjetnosti i znanosti, značajno je doprinijela daljnjem istraživanju svojstva pigmenata boje/bojila u vizualnom i bliskom infracrvenom svjetlu. Prva je doktorirala na tom polju u području slikarstva. 2017. godine na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, pod mentorstvom red. prof. art. Igora Rončevića i izv. prof. dr. sc. Jane Žiljak Gršić. S tri razrađena apstraktna stila, u vizualnom spektru i motivima anđela, tekstualnim porukama/citatima, portretima značajnih filozofa, povjesničara umjetnosti, umjetnika, likovnih kritičara i autoportretima u NIR spektru prikazala je razne mogućnosti slikanja IR postupkom. Obje naslikane slike su jednako važne i prave jer su međuovisne. S namjerom su slikane na istom platnu, one zajedno kriju tajnu sliku, to jest predstavljaju jedno te isto djelo. Suvremena tehnologija kroz IR kamere omogućava nam da uđemo u slojeve slike i da otkrivamo ono što nam je golim okom potpuno nevidljivo.
Branka Hlevnjak u predgovoru kataloga izložbe je napisala:
„Sva tri ovdje prikazana ciklusa dio su novog i originalnog puta koji se otvorio kao poziv i izazov sljedbenicima. Ovaj umjetnički prilog povijesti umjetnosti, koji je ovom izložbom ostvarila Dijana Nazor Čorda, ima sasvim sigurno avangardni značaj, ne po slikarsko-formalnom određenju vidljivog, nego po slikarsko-formalnom određenju vidljivo-nevidljivog seta, po dvoslici kao novom fenomenu“.