Zajednica sportskih udruga Grada Varaždina, Brdsko biciklistički klub ASI i Društvo za zaštitu od dijabetesa Varaždin, pod pokroviteljstvom Grada Varaždina, i ove godine organiziraju tradicionalnu Varaždinsku biciklijadu koja će se održati u subotu, 8. lipnja, povodom obilježavanja Svjetskog dana bicikla, 3. lipnja.
23. izdanje Varaždinske biciklijade predstavljeno je u ponedjeljak na konferenciji za medije u Staroj vagi, gdje je istaknuto kako se biciklijada organizira s ciljem promocije bicikla kao ekološkog i atraktivnog gradskog prijevoznog sredstva i ukazivanja na potrebu poboljšanja biciklističke infrastrukture te na važnost poštivanja prometnih propisa i uvažavanja svih sudionika u prometu, osobito onih najranjivijih.
Biciklijada će u subotu početi okupljanjem i prijavama sudionika od 9 sati na Kapucinskom trgu, kada će biti organizirano i mjerenje šećera u krvi za sve zainteresirane.
Svi koji žele sudjelovati mogu se prijaviti na licu mjesta, bez plaćanja kotizacije.
Start utrke će biti u 10 sati, a biciklisti će krenuti uz pratnju policajaca iz Postaje prometne policije Varaždin te djelatnika hitne medicinske pomoći.
Voditeljica za sport i razvojne programe ZSUGV, Anica Sitar, pozvala je sve da se pridruže biciklijadi, rekavši da će za prvih 400 prijavljenih sudionika biti osigurane majice za uspomenu.
– Ovu biciklijadu je bitno organizirati iz više razloga, a prvi je naravno onaj zdravstveni aspekt i sama rekreacija. Biciklizam je odličan način za potrošnju kalorija, jako je dobar za jačanje mišića, ne opterećuje zglobove te ga je lako uklopiti u neke svakodnevne aktivnosti. Osim toga, želimo potaknuti ljude i ukazati na važnost bicikliranja kao ekološki prihvatljivog i vrlo atraktivnog sredstva. Na taj način želimo poboljšati samu biciklističku infrastrukturu, a naravno ne manje važno je i to da trebamo apelirati na sve sudionike u prometu da poštuju naše bicikliste, posebno one najmlađe i najranjivije, odnosno djecu – rekla je Sitar, naglasivši da upravo iz tog razloga ovu biciklijadu vole etiketirati kao obiteljsku.
Dodala je da se svake godine na biciklijadi okuplja sve više naših najmlađih sudionika koji rutu svladaju vozeći se u sjedalicama sa svojim roditeljima.
– Također, sve veći broj predškolaca i osnovnoškolaca savlada čitavu rutu na svojim biciklićima. Mnogi od tih predškolaca će na jesen postati samostalni sudionici u prometu pa se na ovaj način upoznaju sa svim prometnim pravilima i propisima. Apeliramo na sve sudionike koji su u jačoj poziciji na cesti - u automobilima, motorima i kamionima da pripaze na naše najmlađe građane – poručila je Sitar.
Janko Gušić, predsjednik Brdsko biciklističkog kluba ASI, rekao je da su ove godine odlučili malo promijeniti rutu da ne bude svake godine isto, a ono što je ostalo isto, je dužina trase.
– Dužina trase kretat će se oko 18 kilometara, to je, uz brzinu koju ćemo imati tijekom biciklijade od oko 15 kilometara na sat, biti moguće odvoziti za sve. Naš cilj je da ta biciklijada bude obiteljska i da se uključi što više djece. Neka okvirna dob koju mi uzimamo za djecu, da bi oni mogli to voziti bez nekih većih poteškoća, je od četiri godine na dalje – kazao je Gušić.
Dodao je da će kod VII. osnovne škole biti napravljena kratka pauza, gdje će se svi sudionici grupirati i dalje voziti u grupi.
– Start će biti kod Kapucinskog trga i vozimo u smjeru Jakovca, nakon toga idemo u Črnec Biškupečki, Kneginec i tamo skrećemo za Kućane i preko Kućana se vraćamo prema Areni i uz dravski nasip vraćamo se natrag do Stare vage, gdje će biti organiziran obrok za sudionike, a za najmlađe vozače napravit će se dječji poligon, gdje će moći pokazati svoje vještine u vožnji – pojasnio je Gušić te pozvao sve roditelje da se zajedno s djecom pridruže biciklijadi koja svake godine privlači sve više biciklista.
Zamjenik gradonačelnika Grada Varaždina, Miroslav Marković, istaknuo je kako gradska vlast radi sve da se poboljša biciklistička infrastruktura.
– Svatko, tko god dođe, a i mi sami Varaždinci govorimo da smo grad bicikala, a ustvari još uvijek imamo nedovoljno razvijenu biciklističku infrastrukturu. Naši biciklisti se ne osjećaju dovoljno sigurno, mi radimo na tome da kod svake rekonstrukcije ulice, kod svake izgradnje nove ulice gledamo na to da se uvedu biciklističke staze ili naprave bar biciklističke trake na kojima će se naši biciklisti osjećati puno sigurnije i na taj način ih motivirati da što više koriste bicikl – kazao je Marković i ukazao na veliki zdravstveni benefit bicikliranja.
Dodao je da je omogućavanje što bolje protočnosti biciklima kroz grad proces koji traje godinama te da gradska uprava prilikom obnove ulica radi i na tome da se napravi posebna zaštita za bicikliste.
– Za što bolju biciklističku infrastrukturu zalagat ću se kao saborski zastupnik, rekao sam da će mi to biti jedna od ključnih stvari, jer mislim da je cijela Hrvatska puno iza zapadne Europe što se tiče navika bicikliranja. Mi ovdje radimo neke stvari, ali to su sve pojedinačni napori i smatram da se puno više treba time baviti na nacionalnoj razini – poručio je Marković.