- Sindikat hrvatskih učitelja napravio je istraživanje kojim je ‘Škola za život’ dobila dvojku? Prije svega, mene čudi da to netko zove istraživanjem, pogotovo znanstvenim istraživanjem. U tom segmentu ne čudi me da Sanja Šprem, koja vodi taj sindikat, ne zna što je znanstveno istraživanje. Koliko je meni poznato, oni su napravili anketu među svojim članovima negdje početkom školske godine, na tristotinjak ljudi. Istovremeno smo mi na 1300 učitelja napravili anketu nakon prvog polugodišta i odmah objavili rezultate, a oni su objavili rezultate nakon šest mjeseci. Mislim da ta anketa nije vjerodostojna, a pogotovo sada nije relevantna - izjava je ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak koju je dala 14. travnja i na koju danas reagira Sindikat hrvatskih učitelja dodajući da ih je ministrica Divjak optužila da su kočničar reformi.
Na te izjave reagirala je Sanja Šprem, predsjednica Sindikata hrvatskih učitelja te njezinu reakciju prenosimo u cijelosti:
"Prije svega, moramo naglasiti da smo šokirani optužbama ministrice Divjak da Sindikat hrvatskih učitelja radi protiv reforme. Umjesto da Ministrica svoju poziciju autoriteta koristi kako bi razvila socijalni dijalog, prihvatila mišljenje struke i potrudila se da od ocjene dovoljan barem dođe do trojke, ona namjerno iznosi netočne podatke. Sindikat hrvatskih učitelja u više je navrata informirao javnost o istraživanju o kvaliteti radnih odnosa i sustava osnovnog obrazovanja u RH koje se provodi u okviru EU projekta koji je Sindikatu dodijeljen za unapređenje socijalnog partnerstva u sektoru u kojem djeluje. Isto tako, transparentno smo na okruglom stolu, održanom 10. travnja 2019., iznijeli sva područja istraživanja, prezentirali metodu istraživanja kao i istraživače - doktore znanosti s Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar koji su istraživanje osmislili i proveli te izradili istraživački izvještaj. Na navedenom okruglom stolu bila je prisutna i pomoćnica ministrice Lidija Kralj koja je izravno upoznata sa svim detaljima. U istraživanju koje su proveli neovisni stručnjaci sudjelovalo je 6 494 zaposlenika u sustavu osnovnog obrazovanja, a odgovore o provedbi „Škole za život“ dalo je 328 učitelja koji sudjeluju izravno u njezinoj provedbi, što je ukupno 28 posto učitelja u osnovnim školama koji su uključeni u provedbu navedenog programa. Ministričina je dužnost, a s obzirom na sektor koji bi trebala predstavljati, znati prepoznati relevantnost istraživanja. U osnovnim školama u provedbi „Škole za život“ sudjeluje, prema javnosti dostupnim podacima, 1146 učitelja. Stoga je nejasno, zašto u kontekstu zadovoljstva učitelja u osnovnim školama, ministrica navodi brojku od 1300 sudionika u anketi koju je provodilo samo Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Anketa koju je provelo Ministarstvo o svom vlastitom projektu ne može se uopće uspoređivati s neovisnim istraživanjem koje je znanstveno validiranom metodologijom proveo Institut Ivo Pilar. Svrha provedenog istraživanja bila je dobiti objektivno stanje u obrazovanju, no Ministarstvo je podredilo objektivnost vlastitoj promidžbi, bez razmišljanja o dugoročnim posljedicama. Nedostojno je jedne ministrice u Vladi RH da manipulira brojkama i da ne iznosi sve činjenice na jasan i transparentan način. Ovim putem javno pitamo zašto ministrica ne navodi tko je radio anketu pokojoj je eksperimentalna provedba ocijenjena ocjenom 4. Koliki je trošak promidžbe „Škole za život“ i je li anketa uvrštena u trošak promidžbe? Mogu li se na uvid dobiti pitanja koja su postavljana zaposlenicima kako bi neovisni stručnjaci mogli ocijeniti jesu li ona bila postavljena na način koji omogućuje dobivanje objektivne slike? Tragično je da Ministrica u niti jednom trenutku nije kontaktirala Sindikat i zatražila razgovor o navedenim rezultatima. Umjesto toga, Ministrica retorikom uvrijeđenog djeteta pokušava umanjiti značaj rezultata i istraživanja. Negodovanje prepune dvorane učiteljica i učitelja na okruglom stolu Sindikata hrvatskih učitelja (10. travnja 2019.) na izlaganja pomoćnice ministrice Lidije Kralj govori sve o zadovoljstvu „Školom za život“. Ministrica bi možda i znala koje je stvarno mišljenje zaposlenika u sustavu kada bi bila spremna za otvorenu raspravu i prihvaćanje kritike umjesto da obrazovanje koristi za svoju osobnu i političku promidžbu. Kao što smo 1. lipnja 2016.g. čekali tramvaj, tako i danas kočimo reformu" - kaže Sanja Šprem.