Prva gimnazija Varaždin održala je završnu konferenciju projekta “Osnaživanje gimnazijskog obrazovanja provedbom kurikularne reforme STEM i ICT područja” koji je provodila u partnerstvu s Fakultetom organizacije i informatike Varaždin, Prirodoslovno-matematičkim fakultetom Zagreb, Prehrambeno-biotehnološkim fakultetom Zagreb.
Vrijednost projekta koji je u potpunosti financiran iz Europskog socijalnog fonda u Operativnom programu “Razvoj ljudskih potencijala 2007-2013” je 1.129.430,77 kuna. Na konferenciji je predstavljeno svih sedam STEM fakultativnih kurikuluma koji su razvijeni kroz projekt.
- Riječ je o projektu na koji su se konačno mogle prijaviti i gimnazije. Odlučili smo ući u ovaj projekt jer prema povratnim informacijama naših bivših učenika koji polaze STEM fakultete, znanja iz srednjoškolskog obrazovanja za STEM područja nisu dovoljna za onaj praktični dio na tim fakultetima - istaknula je Janja Banić, ravnateljica Prve gimnazije Varaždin.
Dodala je kako već znaju koje su to "rupe" i uspjeli su ih "zakrpati" s ovih sedam kurikuluma, a radi se o financijskoj matematici, fizici i IT, osnovama teorije računarstva, praktikumu kemije, praktikumu mikrobiologije, statistici i uvodu u digitalnu logiku.
- Održivost projekta bit će odlična, jer već od početka ove školske godine učenici su se prijavljivali za te STEM kurikulume i sva mjesta su nam popunjena. Čim završimo s ovom konferencijom, započinjemo s nastavom - navela je ravnateljica Banić.
U ovom trenutku su limitirali broj na 15-ak učenika po grupi, a kako ističe ravnateljica, smatraju da je to optimalno, jer je tu riječ manje-više o eksperimentima i praktičnom dijelu rada sa senzorima, mjernim aparatima, pokusima.
- Međutim, imamo i prijave i više od toga tako da ćemo raditi selekciju i vidjeti kako će se situacija dalje razvijati - najavila je ravnateljica.
Da na Prvoj gimnaziji Varaždin postoji relativno dobar odaziv na predmete iz STEM područja, potvrdila je Milada Erhatić, profesorica matematike.
- Mogu reći da na našoj školi ipak imamo relativno dobar odaziv na predmete iz STEM područja, gotovo trećina naših učenika bira te predmete. Naravno, bili bismo jako sretni da ih bira više, jer bi puno lakše s takvim zanimanjima pronalazili posao, a moglo bi im biti i jako interesantno.
Za ovih sedam kurikuluma odlučili smo se zato jer se nadamo da bi učenicima mogli biti interesantni, jer način porezentacije nije standardno školski, koji nažalost daleko izvan duha vremena i očito ne odgovara njihovom senzibilitetu i njihovom načinu razmišljanja, već je prilagođen suvremenim trendovima - pojasnila je profesorica Erhatić.