Puštanjem u promet željezničke pruge Varaždin – Lepoglava 1. srpnja 1890. godine i u Ivanec dolazi prvi vlak.
Bio je to završetak prve dionice pruge Varaždin – Golubovec koja ove godine obilježava 130 godina postojanja. Pruga je građena u etapama, prvo 12 km od Varaždina do Cerja Tužnog što je ujedno bila i najlakša etapa, zatim druga etapa prve dionice od Cerja Tužnog do Lepoglave u duljini od oko 14 km i na kraju teža i zahtjevnija dionica Lepoglava – Golubovec.
Puštanjem u promet željezničkih pruga u funkciji počinju bivati i željeznički kolodvori, zgrade prepune živosti života. Vrlo često svi ljudi koji udahnjuju život kolodvorima i prugama postaju zaboravljeni i ne spominjemo ih tako često, posebno ne u koliko nije bilo nekih većih i značajnijih prometnih nesreća.
U konačnici, pruga je bila ključna i za industrijski razvitak ovoga dijela Hrvatske, posebno sagledavajuči činjenice da u ovome dijelu Hrvatske ima rude, drva, vode i radne snage. Varaždinska županija u ondašnje vrijeme je bila relativno gusto naseljena, imala je razvijenu trgovinsku i obrtničku djelatnost…