Drama Terminus, nagrađivanog suvremenog irskog dramskog pisca Marka O'Rowea, u ponedjeljak, 15. travnja, premijerno je izvedena na Sceni Zvonimir Rogoz Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu. Ova predstava iznimno snažne atmosfere i emotivnosti, u izvrsnoj režiji i adaptaciji Tomislava Pavkovića, na dojmljiv način razmatra prirodu zla, baveći se vječnom temom borbe Dobra i Zla.
Napisana kao niz od devet monologa koji izgovaraju troje glumaca - majka i kćer te njima nepoznati muškarac, u priči koja na neočekivan način povezuje njihove gorke, zle sudbine, u posljednjoj, terminalnoj točki njihovih života, na začudan i sablažnjiv način govori o ljudskoj naravi i prihvaćanju Zla, kao imanentnog ljudskoj prirodi.
- Glavna tematska odrednica drame je klasična literarna tema - prodaja duše vragu. Međutim, u Terminusu svoju besmrtnu dušu vragu prodaje mali, sasvim običan čovjek, koji ne stremi kakvom višem cilju. O'Rowe se u razmatranju prirode zla ne zadržava samo kod individua, on svijet promatra kao niz malih posljedica činjenja zla, ono je postalo širi kontekst u kojem egzistiraju. On ne propituje zašto zlo postoji, već njegove korijene hladno smješta isključivo u ljudsku prirodu i promatra njegove posljedice - istaknuo je redatelj Pavković, dodavši kako je rad na predstavi bio izazovno i zanimljivo kazališno istraživanje.
Troje likova, koje uvjerljivo, iskreno i s dubokim emocijama igraju - Sunčana Zelenika Konjević, Elizabeta Brodić i Karlo Mrkša, naizmjenično govore o svojim najmračnijim i najintimnijim tajnama, i u iznimno poetiziranom iskazu, „govornom kontrapunktu gruboći sadržaja“, pobuđuju kod publike snažan emotivni doživljaj.
- Bilo je iznimno teško, ali i predivno raditi ovu predstavu - rekla je Elizabeta Brodić o ovoj, glumački izuzetno zahtjevnoj predstavi, dok je Sunčana Zelenika Konjević, posebno istaknula i izvrstan, visoko artificijelan i poetičan prijevod redatelja Pavkovića, snažnog ritma, koji od glumaca zahtijeva iznimnu umiješnost i koncentraciju na sceni.
Kostimografkinja predstave je Žarka Krpan, a glazbu, koja uz dopadljivo osvjetljenje snažno doprinosi atmosferi predstave, odabrao je Karlo Mrkša.