Počele prijave za program JUNIOR AKADEMIJA: "O novcu, željama i mogućnostima"

VVM | 3.7.2023. u 12:49h | Objavljeno u Društvo
ZTB uređenje

Program je namijenjen učenicima od 4. do 7. razreda osnovne škole

Počele su prijave za novi neformalni obrazovni program Pučkog otvorenog učilišta Varaždin uz financijsku podršku Grada Varaždina: JUNIOR AKADEMIJA  - "O novcu, željama i mogućnostima".

Program je namijenjen učenicima od 4. do 7. razreda osnovne škole, a trajat će 30 nastavnih sati. Nastava počinje u rujnu ove godine! Prijaviti se možete OVDJE.

Program

  • Uvod u financijsku pismenost za djecu
  • Platno poslovnog modela
  • Proizvodnja
  • Vještine intra i interpersonalne (financijske) komunikacije
  • Poslovno pripovijedanje za juniore – kreiranje poslovne priče
  • Simulacija prodaje (sajam)
Uvod u financijsku pismenost za djecu    
Teme:
  • Što je novac
  • Novac kroz povijest
  • Novac različitih država
  • Čemu služi novac
  • Što je tekući račun
  • Što je štednja
  • Što je kredit
  • Što je plaća
  • Što su troškovi
  • Kako izraditi proračun
  • Kako možemo zaraditi novac
  • Školovanje i izbor zanimanja
  • Kako i zašto trebamo štedjeti
  • U što sve možemo ulagati novac
Broj školskih sati

8

Metode:
  • interaktivna radionica
  • vježbe u grupama
  • predavanje
  • kviz
Cilj/ishodi:
  • Usvajanje osnovnih znanja i vještina iz područja financijske pismenosti za djecu
  • Upoznavanje i razumijevanje uloge novca u svakodnevnom životu i važnosti promišljanja o stjecanju i trošenju novca
Predavačica: mr. sc. Asja Lajtman Bosilj
Platno poslovnog modela
Teme
  • Platno poslovnog modela – upoznavanje s platnom
  • Što proizvodimo/nudimo (Ponuda)
  • Tko će kupiti to što nudimo (Segmenti kupaca)
  • Zašto bi netko želio kupiti proizvod (Ponuda vrijednosti)
  • Gdje će kupac naći naš proizvod i kako ćemo mu pristupiti  (Kanali distribucije, Odnosi s kupcem)
  • Što nam sve treba da bismo mogli biti uspješni u svom poslu (Ključne aktivnosti, resursi, partneri)
  • Koliko ćemo zaraditi – a koliko potrošiti  (Izvori prihoda / Troškovi)
Broj školskih sati

8

Metode:

U savladavanju ovih alata  interakcija će se odvijati na 3 razine:

  • pojašnjavanje  elementa kroz individualni pristup svakom polazniku na njemu razumljiv način
  • na zabavan  i interaktivan način izvodit će se vježbe u grupama kako bi polaznici imali priliku iskusiti naučeno
  • nakon iskustva stečenog  vježbanjem potaknuti ih na razmišljanje kako bi to što su naučili mogli koristiti
Cilj/Ishodi:

Upoznati učenike s načinom kako organizirati poslovanje da bi posao bio uspješan i profitabilan

Djeca će:

  • upoznati Platno poslovnog modela
  • upoznati  devet elementa poslovnog modela
  • naučiti kako odrediti svoje kupce
  • steći razumijevanje što je to vrijednost proizvoda  i kako opisati vrijednost njihovog proizvoda kupcu
  • potaknuti ih na razmišljanje kroz pitanje zašto bi netko kupio baš njihov proizvod
  • napraviti vježbu i osmisliti poslovni model ”         
 Predavačica: Snježana Kupres
Proizvodnja
Teme
  • Istraživanje ponude tržišta: Učenik će samostalno istražiti ponudu tržišta odabranog proizvoda kao i sirovina iz kojih se proizvod priređuje.
  • Kupnja sirovina i pribora za proizvodnju: Učenik će samostalno obaviti kupovinu potrebnog pribora i sirovina
  • Proizvodnja proizvoda mliječno-kiselog vrenja – Učenik će samostalno prema utvrđenom protokolu pripremiti proizvod mliječno- kiselog vrenja
  • Kontrola kvalitete proizvoda – Učenik će određivati prisutnosti korisnih mikroorganizama u mliječnim proizvodima i kontrolirati kvalitetu prema predlošku
  • Prezentacija i degustacija: Učenik će procijeniti korektnosti izvedbe praktičnog zadatka, što obuhvaća pravilnu primjenu protokola i pridržavanje pravila rada pri proizvodnom procesu. Učenik će procijeniti kvalitetu dobivenog proizvoda
  • Prodaja: Učenik će procijeniti vrijednost proizvoda i prodati proizvod roditeljima prema ponudi koju je samostalno izradio. Učenik će prirediti samostalno reklamne primjerke za prodaju proizvoda.
Broj školskih sati: 6
Metode

Učenje i poučavanje temelji se na prirodoznanstvenom pristupu. Učenici trebaju samostalno izvoditi praktični rad a učitelj  je samo moderator procesa poučavanja.

Učenici će stjecati znanja i vještine primjenom učenja otkrivanjem, pri čemu se razvija preciznost opažanja, uočavanje povezanosti pojava i procesa te  prepoznavanje uzročno-posljedičnih veza. Zaključivanje na temelju rezultata praktičnog rada potiče procese analize, sinteze, kritičkog promišljanja, uspoređivanje i procjenu, argumentiranje opažanja, postupaka ili stavova, kao i razvijanje prezentacijskih i komunikacijskih vještina.

Cilj

Osposobiti  učenike za znanstveno utemeljeno, samostalno i odgovorno djelovanje u istraživačkim procesima kao i u svakodnevnom životu vezano uz proces proizvodnje proizvoda te stjecanje spoznaja o ekonomičnom pristupu kod kupovine i  proizvodnje.

Djeca će steći  osnovne kompetencija u području izvođenja praktičnih radova pri proizvodnji proizvoda; biti osposobljeni za samostalno kreiranje proizvoda kao i njegovu distribuciju; bit će im omogućen suradnički način izvršavanja zadataka unutar radne skupine; njihove kompetencije će se osuvremeniti korištenjem  suvremene informacijsko-komunikacijske  tehnologije, u skladu sa suvremenim znanstvenim spoznajama i dostignućima

Predavačica: Lidija Klampfl, prof.
Vještine intra i interpersonalne (financijske) komunikacije
Teme:
  • Uvod (Zašto je važno dobro komunicirati – Osnove komunikacije) – 3 sata

Teorija: verbalna, neverbalna komunikacija, intrapersonalna i interpersonalna komunikacija, javni nastup (usmena i vizualna prezentacija), priprema i izvođenje prezentacije.

Praktični dio: savladavanje osnovnih vještina javnog nastupa (upravljanje vremenom, trema, ostvarivanje interakcije s publikom…), izrada prezentacije.

  • Kako uspješno upravljati potrebama i željama  – 3 sata

Teorija: definirati, vrijednosti, potrebe, želje

Praktični dio:  osvijestiti razliku između stvari koje trebamo i koje želimo, potaknuti polaznike na razmatranje mogućnosti prije konačnog odabira, potaknuti polaznike na razmišljanje o reklamama i njihovom (stvarnom) značenju i značaju

  • Javni nastup i prezentacija proizvoda – 2 sata

Praktični dio: prezentiranje proizvoda po izboru

Broj školskih sati: 8
Metode

praktični rad (vježbe)

2 sata teorije

6 sati praktičnog rada – vježbi”        

Cilj

Usvajanje općih znanja i vještina potrebnih za učinkovitu intra i interpersonalnu komunikaciju s naglaskom na stjecanje više razine kompetencija (znanja i vještina) iz područja osnovne ekonomske i financijske pismenosti.

Djeca će naučiti osnovne pojmove vezane za komunikacijske procese u području financijske pismenosti djece i mladih (11-14 godina), steći sposobnosti učinkovite verbalne i neverbalne komunikacije, steći sposobnost upravljanja vlastitim potrebama i željama – razumni potrošač, naučiti povezivati stečena znanja s primjerima dobre prakse.

Predavačica: dr.sc. Vesna Haluga
Poslovno pripovijedanje za juniore – kreiranje poslovne priče
Teme:
  • Uvod u poslovno pripovijedanje
  • Tko sam ja? Što su moje snage i koje su moje vrijednosti
  • Koje su snage mojega proizvoda (ili zašto mislim da je to top proizvod)
  • Vježbe pripovijedanja (storytellinga)
  • Vježbe kojima se osnažuje veza pripovjedač – publika/kupci
  • Pet koraka uspješnoga poslovnog pripovijedanja koji vode do uspješne poslovne priče  
Broj školskih sati: 8
Metode:
  • predavanje
  • razgovor
  • storytelling vježbe
  • dramske i govorne vježbe

Teorija: 2 sata  (protkana praktičnim primjerima i vježbama)

Vježbe: 6 sati –  osvijestiti djecu-polaznike kako zahvaljujući svojim vrijednostima i posebnostima svojega proizvoda uspješno pripovijedati o svom poslovnom poduhvatu preko modela poslovne priče.

Cilj:

Djeca će naučiti što je to poslovno pripovijedanje i kako ono pomaže u predstavljanju proizvoda, primijeniti strategiju poslovnoga pripovijedanja kroz vježbe, osvijestiti kako poslovno pripovijedanje daje oslonac u kreiranju pisanih sadržaja i usmenog predstavljanja, naučiti kako zainteresirati publiku/kupce i zadržati njezin/njihov fokus pomoću modela poslovne priče, savladati pet koraka uspješnoga poslovnog pripovijedanja koje vodi prema uspješnoj poslovnoj priči.

Predavačica: dr.sc. Martina Hranj
Simulacija prodaje (sajam) 

Polaznici će na kraju proizvodnje osmisliti marketinšku priču za svoj proizvod te će definirati cijene svojih proizvoda. Kroz simulaciju prodaje polaznici će učiti i vježbati prezentacijske i prodajne vještine.

Konačan cilj ovog neformalnog programa obrazovanja je naučiti vrijednost novca, znati uskladiti svoje želje i financijske mogućnosti i razumjeti zašto nešto košta toliko koliko košta – od slatkiša do bicikla, čokolade i sl.