U Galeriji HDLU Varaždin ove srijede, 3. travnja u 19 sati održat će se otvorenje samostalne izložbe "Impresije Aquae Iasae", autorice Ljiljane Belavić Kliček.
Izložba se može razgledati do 29. travnja.
Ljiljana Belavić Kliček rođena je u Varaždinu 1983. godine. Osnovnu školu završava u Varaždinskim Toplicama, gdje je u ranom djetinjstvu pokazala afinitet prema likovnoj umjetnosti u svim oblicima – od crteža, slikanja do skulpture, izrade lutaka i kreiranja odjeće. 1997. upisuje se u Školu za tekstil i dizajn, smjer dizajner odjeće i tekstila. 2007. diplomirala na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, sveučilišni dodiplomski studij smjer Animirani film i novi mediji pod vodstvom Joška Marušića.
Tijekom studija sudjeluje na nekolicini grupnih izložba u gradu Varaždinu i u Varaždinskim Toplicama. Poslije studija fokusira se na ilustraciju, dječju i za potrebe raznih događaja. Napravila je ilustracije za zbornike pjesama i nekoliko bojanki.
Živi u Varaždinskim Toplicama i radi kao učiteljica likovne kulture u osnovnim školama u Varaždinu, Beletincu i Bisagu. Članicom HDLU-a Varaždin postaje 2021. te je od onda imala dvije samostalne i sedam skupnih izložba.
Jelena Petković, kustosica izložbe:
Rodni kraj autorice Ljiljane Belavić Kliček, Varaždinske Toplice, i posebnost arheološkog lokaliteta Aquae Iasae poslužili su kao inspiracija za nastanak novih ilustracija na kojima su prikazani likovi s kamenih reljefa i skulptura kojima je autorica okružena odmalena. Izuzetan arheološki kompleks čini kupalište s bazenima, bazilika, forum okružen trijemovima te kapitolij, a nadaleko je poznat kao primjer tehničkog, civilizacijskog i kulturno–umjetničkog dosega i umijeća Rimljana u to vrijeme te izvoru termalne ljekovite vode.
Mističnosti samog mjesta, osim ljekovite sumporne vode, doprinose brojni sačuvani kameni ostaci reljefa i skulptura rimskih božanstava i vodenih nimfi. Upravo su božanstva iz grčke i rimske mitologije, Apolon, Eskulap, Higija, Minerva i vodene nimfe, glavni akteri ilustracija prikazani u kombiniranoj tehnici tuša i vodenih boja čime se dodatno naglašava eteričnost samih likova. Obzirom da se radi o kupalištu i izvoru ljekovite termalne vode ne čudi odabir božanstava vezanih uz medicinu i zdravlje, no u ilustracijama autorica oživljava originalne, stroge, kamene kompozicije i prikazuje likove u slobodnijoj maniri.
Ljubav prema rodnom kraju autorica dodatno podcrtava latinskim izrekama uz prikaz antičkih bista: Amor omnia vincit/Ljubav sve pobjeđuje, Cor non mentitur/Srce ne vara i Ab imo pectore/Iz dubine srca.