OSVRT 'Majka Hrabrost i njezina djeca': Dojmljiva i moćna izvedba Brechtove antiratne drame

Igor Čolaković | 28.2.2023. u 10:20h | Objavljeno u Društvo

Majka Hrabrost i njezina djeca, slavna antiratna drama Bertolda Brechta, premijerno izvedena u petak, 24. veljače, na Velikoj sceni Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu, moćna je i dojmljiva predstava čiju je izvedbu publika nagradila velikim i iskrenim aplauzom

Njen redatelj Krešimir Dolenčić, ovaj je Brechtov tekst, jedan od najvećih antiratnih tekstova u svjetskoj književnost, vještom režijom transponirao u dojmljivu i moćnu predstavu s univerzalnom i jasno razumljivom antiratnom porukom. U tragičnoj sudbini Anne Fierling (Majke Hrabrost), ratne profiterke koja u klaonici Tridesetogodišnjeg rata nastoji sačuvati svoj i život svoje troje djece, trgujući iz kola koja vuče frontovima, ogleda se teška ratna sudbina neheroja, malih i običnih ljudi, koji su, da bi preživjeli, primorani na teške kompromise u nadi kako će im rat ipak donijeti i stanoviti materijalni probitak. Ljudi su žrtve rata jer na njega pristaju, pa ova Brechtova drama u tom kontekstu ne problematizira tek apsurd ratovanja, već poziva na duboko promišljanje i o osobnom konformizmu, cijeni koju smo spremni platiti da bi preživjeli u kaosu nasilja i beskrajnog rata.

Dolenčić je odličnim redateljskim rješenjima uspio napraviti snažnu i dojmljivu, na trenutke i potresnu predstavu jakog ritma koja snažno komunicira s publikom.

Velika uloga Ljiljane Bogojević

U ovoj sjajnoj predstavi veliku je ulogu ostvarila Ljiljana Bogojević kao Majka Hrabrost, koja se izvrsno nosila sa svim izazovima ove teške i zahtjevne uloge. Sjajne uloge ostvarili su i Zdeslav Čotić, glumac dubrovačkog kazališta Marin Držić, koji je briljantno odigrao Ementala, autističnog sina Majke Hrabrost, Marinko Leš, koji je igrao Eilifa, njenog prvog sina, te Dea Presečki, koja je kao Kattrin, nijema kći Majke Hrabrost, ostvarila još jednu zapaženu ulogu na sceni varaždinskog kazališta. Izvrsni su i ovoga puta bili braća Filip i Nikša Eldan kao vojnici te Robert Plemić, kao Zapovjednik, a dojmljivu ulogu ostvario je i Branimir Vidić, glumac dubrovačkog kazališta, koji je igrao Kapelana. U muškoj ulozi Petra Luleka izvrsno se je snašla Barbara Rocco, a odličnu ulogu ostvarila je i Hana Hegedušić, kao prostitutka Yvette Pottier. U predstavi je nastupio i Mladen Jerneić Grof Erdödy kao Pukovnik u kolicima.

Briljantna interpretacija songova

Posebnu dimenziju ovoj predstavi daju songovi, koje je za ovu Brechtovu predstavu napisao Paul Dessau, u maestralnoj izvedbi glumačkog ansambla, uz pratnju orkestra u kojem su nastupili - klavirist David Vuković, harmonikaš Stjepan Vuger, flautistice Jelena Geček i Melanija Gradečak, trubač Tomislav Ratković i udaraljkašica Suzana Komazin. Valja pohvaliti i scenografiju Miljenka Sekulića te odlične kostime Martine Ptičar.

Predstava Majka Hrabrost i njezina djeca, koju je varaždinsko kazalište ostvarilo u koprodukciji s dubrovačkim Kazalištem Marina Držića, nova je hit predstava koja je svojom aktualnom antiratnom tematikom i odličnom glumačkom izvedbom ostavila na publiku posebno snažan dojam već na premijernoj izvedbi.