Vrlo je mali broj škola Varaždinske županije uključen u ERASMUS + projekte. Naime, prema podacima od 40-ak škola koje djeluju na području županije, samo je šest osnovnih škola uključeno u neku vrstu ERASMUS projekta, a među njima je i Osnovna škola “Podrute”.
Ova je škola vrlo aktivna po pitanju uključivanja u razne školske, nacionalne i međunarodne projekte, a trenutno se nalaze u završnoj fazi jednog vrlo zanimljivog projekta pod nazivom The Bridge.
U projektu s devet zemalja
- Dosta smo jaki po pitanju odrađivanja i sudjelovanja u raznim projektima i tu bismo svakako izdvojili projekt The Bridge iz programa ERASMUS plus - rekla je ravnateljica Osnovne škole “Podrute”, Biserka Ratković, koju ove godine pohađa 202 učenika od kojih je 125 u osam razrednih odjela u matičnoj školi, a 77 učenika u sedam odjela u područnoj školi Završje.
Naime, tema projekta je izgradnja takozvanih mostova među različitim regijama, promičući demokraciju, dijalog, mir i poštovanje. U projektu sudjeluje devet zemalja, a to su uz Hrvatsku: Nizozemska, Norveška, Španjolska, Francuska, Italija, Slovenija, Poljska dok je glavni koordinator projekta Velika Britanija.
- Osim tih partnera postoje i partneri na platformi Twinspace, a to su Makedonija, Srbija, Albanija i Gruzija pa se i s njima dodatno surađuje i razmjenjuju informacije te dijele iskustva - dodala je ravnateljica škole, napomenuvši da projekt, inače, traje tri godine i ove su školske godine ušli u završnu fazu.
Janja Maltar, inače, profesorica biologije i kemije te glavna koordinatorica ovog projekta u Osnovnoj školi “Podrute” istaknula je da je cilj kroz 52 mobilnosti učenika i učitelja poticati kreativnost, jačati samopouzdanje, razvijati jezične vještine učenika jer se sve odvija na engleskom jeziku. Projektom se želi utjecati na razvijanje poduzetničkog duha, ali i stjecanju novinarskih vještina jer sudjeluju u pripremi devet izdanja digitalnih novina.
- Učenici prikupljaju članke, pišu predviđene teme i sve se to razmjenjuje na toj platformi Twinspace. Potiče se učenike da zavole literaturu, međusobno surađuju s učenicima drugih zemalja te promiču vlastitu zemlju i kulturu. Uz to i nastavnici međusobno iz raznih zemalja surađuju, razmjenjuju iskustva te obogaćuju vlastiti nastavni plan i program - objasnila je svrhu projekta koordinatorica Maltar.
Što se konkretnih aktivnosti tiče, učenici su na početku projekta morali odabrati logotip projekta, sudjelovali su na različitim radionicama od likovne do dramske gdje su snimali film stavivši se u ulogu glumaca, režisera, scenarista, snimatelja i ostalih aktera koji su bitni da bi nastao jedan filmski uradak. Stoga, prve su godine učenici OŠ Podrute bili u Engleskoj u sklopu projekta dok ove godine u veljači oni ugošćuju svoje prijatelje iz drugih zemalja.
- Organizirat ćemo za svoje goste Večer knjige u knjižnici KC Ivan Rabuzin u Novom Marofu. Tamo će se predstaviti knjiga na engleskom o razvijanju čitalačke pismenosti - objasnila je Maltar. Među ostalim, sugovornica je spomenula da su već bili organizirali susret u Višnjanu gdje su zajedno sa Znanstveno-edukacijskim centrom u Višnjanu održali razne radionice na temu astronomije, a došli su im učenici i učitelji iz Italije, Norveške, UK, Slovenije, Poljske i Nizozemske. Iza toga su učenici Podruta posjetili Englesku i tamo su bili smješteni u nacionalnom parku Yorkshire gdje su proučavali njihov glacijalni reljef – objasnila je Maltar.
Sugovornice su se složile da je glavni cilj ovakvih projekata čim više steći prijatelja iz raznih zemalja, čim više komunicirati i posebno onim učenicima koji su sramežljivi i zatvoreniji dati mogućnost da se ohrabre.
- Trudimo se omogućiti što većem broju naših učenika mobilnost i nije toliko važno koliko nam učenici znaju engleski već je bitno da se ohrabre i prijave. Pozitivan utjecaj ovakvih projekata vidi se kada nam se vrate potpuno drugačiji učenici, otvoreniji, puni dojmova, lijepih iskustava. To je najljepši rezultat takvog projekta – ukazala je ravnateljica.
Koordinatorica projekta Maltar dodala je još da ih opet čeka ove godine putovanje u Englesku na koji ide nekoliko učenika i dva učitelja. Zatim susret učitelja u Italiji i nekoliko će učenika otputovati u Sloveniju.
Cilj - socijalizacija
Budući da se radi o projektu u kojem je devet zemalja, kako kažu sugovornice, unutar tih devet zemalja postoje i trilateralna partnerstva pa se OŠ “Podrute” više druži i razmjenjuje s Norveškom i Slovenijom, a Engleska je glavna pa se i tamo svi sastaju. Navode da imaju primjer kako njihovi učenici i nakon završetka projekta ostaju u kontaktu sa stranim učenicima.
- Zanimljivo je vidjeti kako se učenici iz drugih zemalja prilagođavaju, recimo, na našu hranu, kulturu, navike i slično, a isto tako naši se učenici vraćaju puni dojmova iz drugih udaljenijih zemalja - navode sugovornice. Dodaju da učenici u stranim zemljama nisu smješteni u hotelima već u obiteljima u koje se onda moraju uklopiti, a što pridonosi da iz prve ruke vide sličnosti i razlike, načine funkcioniranja, prehranu i međuljudske odnose.
- Slovenija i Hrvatska su dosta bliske, ali recimo Norveška je udaljenija od Hrvatske i bilo je vrlo zanimljivo vidjeti kako mali Norvežani prvi puta kušaju kod nas sarmu ili pak naši učenici u Norveškoj losos koji je gore tradicionalno jelo koje se spravlja na razne načine – navela je Maltar.