Događanja u sklopu International Sound & Film Music Festivala (ISFMF), a povodom osnivanja Film & Media Sound Academy koja će se od studenog provoditi djelom i na Sveučilištu Sjever završila su panelom o filmskom zvuku za koji se tražila stolica više. Namijenjen studentima, panel je okupio svjetski poznate dizajnere zvuka koji su za svoj rad nagrađeni prestižnim svjetskim nagradama.
Mark Ulano, Stuart Wilson, Ronald Vajs i Patrushkha Mierzva studentima su otkrili tajne svog zanata, svoj put do uspjeha u svijetu filmu, ali i podijelili s njima savjete kako u životu raditi ono o čemu sanjaju. Svoju fascinaciju zvukom prenijeli su na publiku u dvorani Sveučilišnog centra Varaždin koja je bila premala za sve one koji su iz prve ruke željeli čuti iskustva sa setova Hollywoodskih filmova.
Mark Ulano, dobitnik Oscara za rad na filmu Titanic, te nominiran za Oscaraza filmove Inglourious Basterds, Ad Astra and Once Upon a Time in Hollywood, za sebe ističe kako je cijeli život zaljubljenik u filmsko stvaranje, glazbu, poeziju i dokumentarizam. Odrastao u obitelji glazbenika i sam je krenuo u tom smjeru, no otkrivši film u srednjoškolskim danima znao je kojim putem želi graditi svoju karijeru.
„Morate učiti kroz cijeli život jer alati se mijenjaju, kulture se mijenjaju, način kako se filmovi stvaraju se mijenja i da biste ostali relevantni u svom području morate stalno biti spremni na učenje. Kada prestanete učiti tada krećete nazadovati“, naglasio je Ulano.
U svom radu usko surađuje s Patrushkhom Mierzvom koju ljudi u industriji poznaju kao jednu od prvih žena 'Boom Operatora' u Hollywoodu, te je poznata po izvrsnosti u ovom području: „Ali to je zapravo samo hrabrost da slijedim svoje srce“, naglašava Patrushkha Mierzwa koja je studentima poručila da i oni budu odvažni u ispunjavanju svojih snova. Radila je na više od 90 filmova i TV emisija, surađujući s Robertom Rodriguezom, Rogerom Cormanom, Robertom Altmanom i Quent.
'Ne radimo to zbog nagrada'
Stuart Wilson, dobitnik Oscara i BAFTA-e za najbolji zvuk za film 1917., ukupno čak sedam puta nominiran za ove prestižne nagrade, još kao dijete je osluškivao svijet oko sebe. Njegov rad obuhvaća velike filmske studijske projekte poput Star Wars, James Bond, Harry Potter, The Batman, Beetlejuice Beetlejuice kao i umjetničke filmove poput Macbeth Justina Kurzela, Marie-Antoinette Sofije Coppole, Winterbottomovih 24 Hour Party People i In This World.
Roland Vajs je dizajner zvuka koji je šest puta bio nominiran za nagradu Emmy, a osvojio je tri Primetime Emmy nagrade za rad na Boardwalk Empire, The Night Of i Free Solo. „Ključ je u tome što radimo ono što zaista volimo. Ne radimo to zbog nagrada, no naravno, lijepo je kada se dogode i otvaraju nam vrata za nove projekte“, istaknuo je Vajs.
Na pitanje o budućnosti filmske industrije, osobito zvuka na filmu i umjetne inteligencije svi sugovornici su se složili kako tehnologija može biti od pomoći, no samu srž i emociju koju oni zvukom donose u film nije moguće realizirati putem umjetne inteligencije. Film & Media Sound Academy od studenog će okupiti 20-ak polaznika koji će imati priliku sve o zvuku na filmu učiti od najboljih, a tome se vesele i sami predavači.
Panel koji je otvorio mnoga studentska pitanja i interese moderirao je pročelnik sa Sveučilišta Sjever izv. prof. art. dr. sc. Robert Geček. U
suradnji s Dreamaker Productions, te uz partnerstvo s Varaždinskom županijom, Gradom Varaždinom i Carnetom, te Powered by Google, realiziran projekt je na Sveučilište Sjever doveo najveća imena filmskog zvuka i omogućio edukaciju mladih stručnjaka u tom području.
Panelu su, uz studente, nazočili prorektori prof. dr. sc. Damir Vusić, prof. dr. sc. Mario Tomiša, prof. dr. sc. Anica Hunjet i izv. prof. dr. sc. Vlado Tropša te pročelnici i profesori Sveučilišta Sjever.