OŠ Cestica: Već tri godine rade na uključivanju romske populacije u nastavu

| 29.1.2018. u 17:06h | Objavljeno u Društvo

Ono na što je Osnovna škola Cestica fokusirana već tri godine odnosi se na inkluziju romske populacije u nastavu, a kako bi uspjeli u svom naumu rade na projektima kojima je krajnji cilj pomoći djeci romske populacije u lakšem svladavanju školskog gradiva. Naime, uz susjednu Osnovnu školu Petrijanec i Osnovna škola Cestica ima veći broj učenika romske populacije. Djeca su najčešće u nižim razredima jer većina njih kada navrši 15 godina odlazi iz škole prije završenog osmog razreda.

Stoga je Osnovna škola Cestica među rijetkima u Županiji, ali i Hrvatskoj koja je pokrenula jedan projekt upravo za djecu romske manjine kako bi se uključila u hrvatski školski sustav.

- Upisujemo romsku djecu unazad tri godine, imamo trenutno 38 učenika romske manjine, a prema podacima za upis u iduću školsku godinu imat ćemo ih dvadesetak više, stoga, smo krenuli u izradu Erasmus + KA 1 projekta „Društvena inkluzija učenika romske nacionalne manjine“ - upoznala nas je s aktivnostima ravnateljica Osnovne škole Cestica, Nevenka Turščak.

Kako kaže ravnateljica Turščak rad s učenicima romske populacije veliki je izazov jer većinom romski učenici ne poznaju hrvatski jezik i uče ga kao strani jezik.

- Možemo čak reći da naša škola ima sreće jer su nam došla djeca romske manjine koja su boljeg socijalnog statusa i nisu toliko nestašna pa je možda malo lakše s takvima raditi iako vas neki od njih niša ne razumiju jer govore jedino romski – navodi.

Da bi se učenicima romske manjine olakšala nastava Osnovna škola Cestica organizirala im je rad u produženom boravku te jednu romsku pomagačicu koja je s njima na nastavi.

Uz to za djecu romske manjine, škola na početku školske godine provodi test poznavanja hrvatskog jezika, a kojeg provodi u suradnji s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje obrazovanja. Ove je godine na temelju toga vrednovanja petero učenika romske manjine u OŠ Cestica postiglo rezultate koji su ispod prosjeka.

Sugovornica naglašava da je učenicima romske manjine potrebna pomoć za pisanje zadaća, za savladavanje gradiva, za učenje, treba ih naučiti kako se uči. Treba imati i na umu razne kulturološke norme kao što je navika ponašanja i higijena te kultura za stolom.

S kojim se još izazovima ova škola susreće pročitajte u tiskanom izdanju Varaždinskih vijesti