Najbolja potvrda i dokaz uspješnosti rada u Osnovnoj školi Breznički Hum na brojnim ekološkim projektima je priznanje o srebrnom statusu kojeg je škola primila za osam godina neprekinutog statusa Međunarodne Eko-škole.
Kako kaže ravnateljica škole Vesna Ivančan, bila je to lijepa čestitka povodom Dana škole i početka nastave i naglasila da se sve ekološke aktivnosti provode s ciljem podizanja svijesti učenika te lokalne zajednice o trajnoj brizi za okoliš i vjeruju da su na dobrom putu pa da uskoro postanu i Eko-škola zlatnog statusa.
Njeguju tradiciju i kajkavski jezik
Naime, kako ističu u školi iza njih je dinamičan početak školske godine, a pred njima još puno učenja i novih izazova, a obilje veselja i zabave donio je Dječji tjedan u sklopu kojeg je obilježen i Dan učitelja. Bila je to dobra prilika da, barem na jedan dan, učenici i djelatnici Škole zamijene svoje uloge, a s ciljem da promjena perspektive na jedan školski sat omogući svim sudionicima da jasnije shvate svoju ulogu, prava i potrebe.
U školi su obilježeni i Dani kruha, a milenijskom fotografijom proslavljen je i Dan kravate. Kako ukazuje ravnateljica Ivančan, na „Županijskoj smotri Dani kruha – dani zahvalnosti za plodove zemlje“ u Varaždinu svoj rad predstavila je Učenička zadruga „Vrijedne ruke“ koju vodi učiteljica Danijela Ivančan Bosilj. Zadruga je intenzivirala svoje aktivnosti, stoga se u svibnju prvi put predstavila na „Smotri učeničkih zadruga Varaždinske županije“, održanoj u Ivancu, predstavivši vlastite suvenire: “Galop kroz vrijeme” i „Eko sat“ od novinskog papira.
- Mladi zadrugari naišli su na podatak o objektu “Črlena oštarija” koji se nalazio u neposrednoj blizini Škole, a služio je kao mjesto za odmor i okrepu putnika i konja te poštanskih kočija. Tako su u suvenir “Galop kroz vrijeme” odlučili ugraditi elemente “Oštarije”: oblik vrata i prozora, red crvene cigle, potkova kao okov koji se čavlima pribijao konjima na kopito te vrijeme kao simbol prolaznosti. Kao uspješan spoj modernog te povijesne i kulturne baštine brezničkog kraja - objasnila je ravnateljica dodajući da se proizvod pokazao vrlo prihvaćenim.
Nadalje, već dugi niz godina u Školi uspješno se njeguje tradicija kajkavskog jezičnog izričaja. Uz učiteljice razredne nastave, učiteljica Vesna Pucak ulaže puno truda kako bi kajkavštinu južnog dijela županije što češće uvrstila u nastavu Hrvatskog jezika, što se, osim u nastavi, vidi i na školskim priredbama te po rezultatima koje učenici ostvaruju na brojnim natječajima i smotrama. Tako je prošle godine Školu predstavila u Murskom Središću, gdje je održan 14. po redu susret „Naš mali kaj“ Magdalena Brlečić (6. r.), dok je ove godine na 38. Smotri dječjeg kajkavskog pjesništva „Dragutin Domjanić“ u Sv. Ivanu Zelini svoje kajkavske stihove kazivala sada već bivša učenica škole Marija Štefec. Uz to, najbolji čitači škole – Paola Andrašek (4. r.) i Tihana Kranjec (6. r.), nestrpljivo iščekuju dodjelu nagrada na svečanosti Dana hrvatskih knjižnica u Varaždinu.
- Svakako vrijedi pohvaliti i učenika 8. razreda Emanuela Tukača koji već dvije godine zaredom uspješno predstavlja školu na državnim natjecanjima iz matematike i informatike s mentoricom Marijom Dijačić dok na 6. festivalu „Djeca pjevaju“, održanom u varaždinskom Graberju, prvu nagradu Stručnog žirija osvojila je učenica Lana Tukač koja je odličnom izvedbom pjesme „Proljeće“ osvojila i publiku i žiri - nabraja s ponosom ravnateljica.
Humanitarni projekti
Uz brojne edukativne i ekološke projekte, u kurikulumu Škole važno mjesto zauzimaju humanitarni projekti, poput projekta „Za djecu Vukovara“ u sklopu kojega već devetu godinu Škola prikuplja sredstva za dvije vukovarske udruge s djecom koja imaju teškoće u razvoju.
- Nismo zaboravili ni naše kumče Ceciliju, zato nastavljamo s projektom „Kumstvo“ kako bismo Ceciliji omogućili bezbrižan završetak školovanja, a akcijom „Solidarnost na djelu“ i ove godine pomažemo onima kojima je to najpotrebnije - ukazuje ravnateljica, zaključujući da se trude kroz razne aktivnosti unutar škole održati s učenicima i njihovim roditeljima pozitivnu atmosferu i prijateljski odnos, ali i pružili učenicima jednaku šansu za stjecanje znanje i vještina, kao i razvijanje pozitivnih ljudskih osobina.