Orkestar saksofonista iz Graza u Novom Marofu i Varaždinu

J.Š./ Varaždinske vijesti | 9.3.2016. u 19:03h | Objavljeno u Društvo

Orkestar KUG-SAX-SIPPIA će u sklopu mini koncertne turneje, događanjima pod nazivom „Sax-Overload“ posjetiti dva grada u sjeverozapadnoj Hrvatskoj. Gostuj​e​ u Novom Marofu 10. ožujka u Kulturnom centru "Ivan Rabuzin" i u Varaždinu 11. ožujka u Kino Galeriji (nekadašnje Kino G​aj).​

Ulaznice po cijeni od 40 kuna moguće je nabaviti na prodajnim mjestima: Varaždin: Suvenirnica, Varaždinski korzo (Trg kralja Tomislava) i Kino Galerija na dan koncerta Novi Marof: blagajna KC “Ivan Rabuzin”.

Za većinu glazbe odgovornost preuzima voditelj i osnivač ansambla, Gerald Preinfalk. Ovaj zanimljiv orkestar, neobične postave, sastavljen je od 12 mladih saksofonista, studenata i alumnija Kunstuniversität Graz (KUG) uz pridruženog bubnjara, s izuzetno atraktivnim glazbenim programom, koji obuhvaća opus djela od klasika pa do za ovaj orkestar prilagođenih suvremenih djela i modernih klasičnih naslova.

Današnja generacija ljudi kojima je glazba bliska, uz laku medijsku dostupnost glazbe, više ne razlikuju strogo žanrove, stoga, relativno mlad instrument saksofon danas predstavlja simbol upravo ove raznolikosti.

Različite postave, od dua pa sve do trinaesteročlanog orkestra saksofona, na osobit način uzimaju u obzir ove suvremene pojmove kao što su obojenost, promjenjivost i individualnost. Izvedbom bez štednje baroknih zvukova preko suvremene klasike i jazza pa sve do glazbe iz disko kluba, publika se tako može osjećati kao da “putuje kroz prostor”.

Glazbeni sastav orkestra saksofonista, uglavnom i poznat među saksofonistima, s klasičnom intonacijom, podsjeća s jedne strane na osobito registrirane crkvene orgulje, a s druge strane na jazz big band.

Ako se tim oprečnim glazbenim oblicima dodaju još i proširene sviračke tehnike “nove” klasične glazbe, nastaje golemo sviračko polje na kojem se kompozitori mogu iživjeti, a osim toga se i adaptacije postojeće glazbe vrlo lako mogu ugraditi u taj aparat.​