Prema podacima Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) državnoj maturi pristupilo je 35.527 osoba, od toga 12.977 gimnazijalaca i 17.638 strukovnjaka koji dolaze iz 376 škola. Polagalo se 12 predmeta, a 108 učenika riješilo je ispite sa stopostotnim uspjehom. Među njima je pet maturanata iz Varaždinske županije: Nikola Đura iz Graditeljske, prirodoslovne i rudarske škole, Ivan Runac iz Druge gimnazije, Julijan Martinčević iz Glazbene škole, Lucija Vuradin iz Prve gimnazije Varaždin, ustrojstveni dio Novi Marof, koji su sa stopostotnim uspjehom riješili matematiku, dok je Stela Sabolić iz Glazbene škole istim rezultatom riješila test iz engleskog jezika.
U Nizozemsku, Beč...
Ivan Runac, bivši učenik Druge gimnazije Varaždin, pripremao se na razne načine za državnu maturu počevši od samostalnog vježbanja kod kuće do pohađanja privatnih priprema tijekom cijele godine.
– Za matematiku sam se pripremao tako što sam kod kuće rješavao zadatke iz gradiva koja su uključena u ispit matematike niže razine, ali sam išao i nekoliko puta na instrukcije radi težih zadataka – objasnio je Ivan, koji je upisao svoj prvi izbor, Rotterdam School of Management u Nizozemskoj.
Slično kaže i Stela Sabolić, koja se za maturu pripremala vježbajući gradivo obveznih predmeta tijekom čitave godine.
– Vježbala sam po uzoru na prošlogodišnje ispite državne mature, koje sam pronalazila na internetskim stranicama NCVVO-a, ali pomogli su i prijatelji – objasnila nam je Stela.
Bez obzira na zavidan rezultat iz engleskog, upisala je svoj prvi izbor, glazbenu akademiju u Beču, odnosno Universität für Musik und Darstellende Kunst Wien.
– Velik dio odgovornosti koji leži na leđima svakog maturanta preuzima i škola. Profesori Glazbene škole u Varaždinu maturantima, osim temeljitog rada u redovnoj nastavi, osiguravaju dodatne satove instrukcija iz predmeta koje su učenici prijavili na ispitu državne mature. No isto tako veliki dio odgovornosti imaju i sami učenici – naglašava Stela te dodaje da uspješnim rezultatima na maturi koje je ostvarila iz sva tri predmeta najviše pridonosi temeljit i kontinuirani rad.
Hrvatski teži od matematike?
– Matematiku sam samostalno vježbao kod kuće i najbolje sam ju riješio, a za ispit iz hrvatskog jezika od početka školske godine pohađao sam privatne satove – spomenuo je Ivan Runac dodavši da hrvatski jezik smatra najzahtjevnijim ispitom državne mature.
I Julijan Martinčević koji je test iz metematike riješio sa stopostotnim uspjehom navodi da se za ispit nije ništa posebno pripremao. Kako dodaje, ni ostali nastavni predmeti nisu mu bili nikakav problem pa je ispite državne mature iz hrvatskoga i njemačkoga jezika također položio s vrlo visokim postotkom uspješnosti.
– Matematika mi je oduvijek bila pri srcu – rekao nam je Julijan, koji je upisao Muzičku akademiju u Zagrebu. Tijekom školovanja zanimala su ga i ostala područja pa ga uspjeh iz matematike nije iznenadio.
– Bio sam uspješan na mnogim natjecanjima; od robotike, informatike i kemije do francuskog i njemačkog jezika – rekao je Julijan i dodao da je dobitnik pet Oskara znanja, a Rotary klub Varaždin dodijelio mu je tri godišnje nagrade za izvrsnost. Iako je uspješno riješio matematiku, njegov prvi i jedini izbor je Muzička akademija u Zagrebu te klavir kao glavni predmet.
Slično kaže i Nikola Đura, koji se za matematiku nije previše pripremao te je upisao graditeljstvo na Sveučilištu Sjever u Varaždinu.
– Matematika mi je oduvijek bila jedan od dražih predmeta, što nije baš čest slučaj kod mojih vršnjaka. Posljednji mjesec nastave profesorica nam je dala priliku da prođemo kroz neke starije ispite državne mature, ali smatram da me moje četverogodišnje obrazovanje dovoljno pripremilo za B, ako ne i za A razinu mature – rekao nam je Nikola dodavši da ga mnogi pitaju zašto nije polagao višu razinu.
– Nije mi bila potrebna za upis na željeni fakultet i nisam se htio zamarati većim izazovom, već sam vrijeme koje bih potrošio na pripreme posvetio drugim predmetima, kao što je hrvatski jezik – objasnio je Nikola dodavši da mu je teži bio hrvatski jezik.
Državna matura, ma koju se utroši 20 milijuna kuna, održana je u pet ispitnih centara, bilo je 28 radnih skupina sa 150 članova, a neki od ispita su prevedeni na tri jezika manjina – talijanski, srpski i mađarski jezik. Bilo je 3.136 ispita za učenike s posebnim potrebama, šest ispita na brajici, sedam ih je održano u kući ili u bolnici, a 589 učenika tražilo je prilagodbu ispitne metodologije.Nad ispitima i učenicima bdjelo je između 3.000 i 4.000 nastavnika, 1.224 nastavnika je ocjenjivalo ispite, zabilježeno je 11.819 promjena u sustavu u pripremi mature, a tehničku podršku NCVVO-u pružao je Fakultet elektrotehnike i računarstva (FER).