Gospodarska škola Varaždin nositelj je projekta Heureka čiji su rezultati predstavljeni na današnjoj završnoj konferenciji u Županijskoj palači.
U sklopu jednogodišnjeg projekta, u kojem su kao partneri sudjelovali i Fakultet organizacije i informatike Varaždin, I. gimnazija Split i Hotelijersko-turistička škola iz Zagreba, osmišljena su tri nova fakultativna predmeta STEM (science, technology, engineering i mathematics - znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) i ICT grupe predmeta - interdisciplinarni predmeti Matematika s informatikom i Geografija s informatikom te fakultativni predmet Informatika. Vrijednost jednogodišnjeg projekta financiranog iz Europskog socijalnog fonda iznosi gotovo 1,17 milijuna kuna, a ujedno je najbolje ocijenjeni projekt u cijeloj državi.
- U sklopu projekta izrađeni su kurikulumi za tri predmeta koji su od ove godine uvedeni u Gospodarsku školu Varaždin i nakon što prođe školska godina, doznat ćemo kakva su iskustva učenika. Nastava je totalno drugačija od redovne nastave, odvija uz pomoć informatičke tehnologije i učenici su zasad zadovoljni - naglasila je Katica Kalogjera Novak, ravnateljica Gospodarske škole.
Uvođenjem novih predmeta u gimnazijske programe želi se povećati interes učenika za STEM i ICT grupu predmeta, povećati njihov uspjeh na državnoj maturi i povećati broj učenika koji upisuju STEM i ICT studije, a time i njihova zapošljivost. Kako ističe ravnateljica Gospodarske škole, novi predmeti učenicima pružaju više sadržaja koji će im trebati u stvarnom životu i koje će koristiti u budućnosti ne samo tijekom studija, već i u svakodnevnom životu.
- Budući da je matematika "bauk" za učenike, a prisutna je svuda u životu, željeli smo im olakšati neke stvari pa će tako naučiti planirati kućni budžet, voditi vlastite financije, odlučiti kada i kakav kredit uzeti i pod kojim uvjetima. Također, u sklopu predmeta Geografija s informatikom naučit će se orijentirati u prostoru, planirati putovanja i slično koristeći modernu tehnologiju, dok će u sklopu fakultativnog predmeta Informatika naučiti sve o izradi web stranica, web programiranju i korištenju alata koji su traženi na tržištu rada - istaknula je ravnateljica.
Važnu ulogu ovakvih projekata istaknuo je i prof.dr.sc. Neven Vrček, dekan Fakulteta organizacije i informatike.
- FOI je visokoškolska institucija koja godinama radi na razvoju i primjeni sustava za e-učenje i pokušavamo to svoje znanje dijeliti s lokalnom zajednicom i školama koje ovdje djeluju. U cijeloj državi postoji ozbiljan problem edukacije iz područja informatike, što mi osjećamo nakon upisa učenika na fakultet. Obrazovanje s područja informatike je nesređeno, informatika nije obavezan predmet, nema jasnog kurikuluma, posebice iz domene programiranja, i puno djece koja bi htjela biti informatičari jer je zanimanje atraktivno, u ranijim fazama obrazovanja ne steknu dovoljno znanja iz tog područja. Ovim projektom htjeli smo pokazati kako bi obrazovna vertikala trebala biti integrirana od srednje škole do fakulteta, koja znanja bi trebalo imati da se fakultet lakše svlada - rekao je dekan Vrček i dodao da bi i ostale škole trebale slijediti ovaj primjer.
- Mi imamo ozbiljan problem na tom području. Informacijska tehnologija je pokretač društva, države poput Finske ili Estonije napreduju nevjerojatno brzo, a to je prije svega zato što na osnovnim razinama obrazovanja postoji jaka orijentacija prema STEM području i informatici i tada je u visokom obrazovanju lako pomaknuti studente u pravom smjeru, ali ako nedostaje baza, onda i mi na fakultetima imamo problem - zaključio je Vrček.
Osim edukacije nastavnika i stručnog osoblja, u sklopu projekta nabavljena je i najmodernija oprema (interaktivne ploče, prijenosna računala, GIS softver, psihodijagnostička sredstva za rad s učenicima s teškoćama u razvoju). Završnoj konferenciji, uz druge goste, prisustvovali su i predstavnici škola projektnih partnera.