- U trećem smo nastavnom tjednu nastave na daljinu i ovu priliku koristimo kako bismo zahvalili vama ravnateljima, učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima na velikom trudu u ovim izazovnim vremenima. Bez vas ovaj uspješan projekt nastave na daljinu u Republici Hrvatskoj ne bi bio moguć. Zahvaljujemo i učenicima te njihovim roditeljima i starateljima na razumijevanju, strpljenju i zalaganju. Ovo je izvanredna situacija s kakvom se svijet dosad nije suočio, a hrvatski je sustav obrazovanja pokazao da ima potencijala biti među najboljima na svijetu. Na to svi trebamo biti ponosni - ustvrdila je ministrica Blaženka Divjak koja je danas uputila ravnateljima škola pismo koje se u cijelosti može pročitati na njezinom Facebook profilu, a u kojem se osvrnula i na ocjenjivanje, s kojim bi trebalo početi nakon Uskrsa.
U pismu navodi kako će ravnatelji do kraj ovog tjedna dobiti Upute za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju koje bi se trebale primjenjivati nakon Uskrsa.
- Važno je da se i učitelji i nastavnici, ali i učenici, pripreme za tu fazu. Zato je sljedeći tjedan – tjedan ponavljanja i planiranja. Aktivnosti učenika treba usmjeriti na ponavljanje i rješavanje eventualnih zaostataka - istaknula je u pismu i dodala kako i učitelji te nastavnici trebaju u tom tjednu ponavljanja i planiranja analizirati aktivnost učenika tijekom prethodnih triju tjedana nastave na daljinu te im dati povratnu informaciju je li njihova aktivnost bila u skladu s očekivanjima ili bi je trebalo unaprijediti.
- Za učenike koji nisu bili aktivni, razrednici trebaju kontaktirati roditelje kako bi se utvrdio razlog tog nesudjelovanja i pronašlo rješenje za poboljšanje. Podsjećamo, ako je razlog nedovoljna tehnička opremljenost učenika, Ministarstvo znanosti i obrazovanja kontinuirano odobrava sredstva za nabavu tableta ili drugih uređaja, a teleoperateri osiguravaju SIM kartice s besplatnim internetskim prometom za obrazovne sadržaje - napominje.
Nadalje, učitelji i nastavnici u tom tjednu trebaju sukladno dokumentu Upute za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju planirati na koji način će ga provesti u svojem radu, imajući u vidu da je cilj povratna informacija učenicima o njihovu učenju te vrednovanje usvojenosti bitnih sadržaja i ishoda učenja.
- Od stručnih suradnika, ovisno o njihovu djelokrugu rada i nadležnosti, očekuje se da nakon ovih triju tjedana zatraže povratne informacije od učenika ili nastavnika te naprave njihovu analizu i daju prijedlog konkretnih mjera podrške učenicima, a posebno podrške učenicima s teškoćama i darovitim učenicima. Izravno uključivanje svih u nastavu na daljinu je nužno. Ministarstvo je osiguralo psihološku podršku na nacionalnoj razini, međutim, važno je i da stručni suradnici u školama također budu dostupni učenicima i učiteljima, odnosno nastavnicima u ovim kriznim vremenima - ustvrdila je.
Ravnateljima je savjetovala da tijekom tjedna ponavljanja i planiranja organiziraju sjednice u virtualnim zbornicama na kojima bi s učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima procijenili uspješnost provedbe nastave na daljinu u svojoj školi, analizirali probleme i usuglasili se oko prijedloga za unaprjeđenje rada.
- Na tim sjednicama treba raspraviti na koji će način škola primijeniti Upute za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju te voditi računa o uravnoteženom pristupu obavezama učenika i nastavnika. S obzirom na sve navedeno, taj tjedan je nastavni tjedan, a učitelje i nastavnike upućujemo da u Dnevnik rada u E-dnevniku upišu nastavne sate u skladu sa školskim rasporedom, teme nastavnih satova trebaju biti ponavljanje i davanje povratnih informacija učenicima - navela je i poručila svima da ostanu sigurni i zdravi.