Učenici iz Varaždinske županije (OŠ Ludbreg, OŠ Novi Marof i OŠ Vidovec) sudjelovali su u međunarodnom eTwinning projektu Radio Heritage.
Autori projekta su Denis Vincek te Ankica Krajnik iz OŠ A. Kovačića iz Zlatara, a iz Varaždinske županije učenike su vodile njihove profesorice Nataša Sedlar, Sunčica Križan-Kadi i Sanja Biškup. Osim sudionika iz Hrvatske (OŠ Čazma, OŠ Novi Marof, OŠ Štrigova, OŠ Vidovec, OŠ Ludbreg, OŠ A. Kovačića Zlatar, Prva osnovna škola Ogulin, PŠ Bernarda M. Luketića Zagorje, Katolička osnovna škola Šibenik), u projektu je sudjelovala i Osnovna šola i vrtec Apače iz Slovenije.
Učenici su tijekom projekta istraživačkim učenjem stekli znanja o vlastitoj kulturnoj baštini i upoznali kulturnu baštinu projektnih partnera te snimili i montirali četiri radijske emisije posvećene baštini. Kroz to su podigli svijest o prihvaćanju sličnosti i različitosti među projektnim partnerima, a učenici i učitelji stekli su i kompetencije rada u novim digitalnim alatima.
Ciljevi projekta bili su upoznati vlastitu kulturnu baštinu, a koristeći se digitalnim alatima, učenici su upoznali i kulturnu baštinu partnera te u obliku zvučnih zapisa (radijske emisije) ostavili trag o baštini i tako omogućili da i buduće generacije budu s njom upoznate i nastave je dalje istraživati.
Aktivnosti u kojima su učenici sudjelovati tijekom nastavne godine 2020./2021.:
Ja sam e-siguran (učenici su upoznali pravila sigurnog ponašanja na internetu)
Ne varam i štedim (ova aktivnost bila je prožeta kroza sve aktivnosti jer su se učenici koristili legalnim aplikacijama koje se mogu besplatno preuzeti)
Slažem priču (učenici su se međusobno upoznali te su upoznali gradove u kojima se nalaze njihove škole putem alata Jigsaw Puzzle)
To je naš projektni tim (učenici su u digitalnom alatu Thinglink objavili interaktivnu fotografiju projektnog tima)
Najljepši grozd (u rujnu i listopadu učenici su istraživali kako se u njihovu kraju bere grožđe; fotografirali su grozdove u vinogradima i fotografije uredili u alatu GIMP; izložba fotografija postavila se u alatu Canva; u alatu Mentimeter birala se najljepša fotografija; učenici su snimili razgovor s autentičnom sugovornicom o tome kako izgleda tradicijska berba te su montirali radijsu emisiju, evaluacija)
Kitimo bor (u studenom i prosincu učenici su istraživali božićne običaje svojega kraja; snimili su razgovor s autentičnim sugovornikom; upoznali su se s alatom Google Sites i na mrežnim stranicama postavili fotografije i priču o božićnim običajima; zajedničko kićenje bora u alatu Thinglink, evaluacija)
Prepoznaješ li me (u siječnju i veljači učenici su se upoznali s osnovnim mogućnostima alata za obradu zvuka Audacity; snimili su razgovor s autentičnim sugovornikom kako je nekad bilo maskiranje za fašnik; fotografije s fašnika i priču objavili su na stranicama Google Sites, evaluacija)
Uskrsni zec (u ožujku i u travnju učenici su se upoznali s naprednim mogućnostima alata za obradu zvuka Audacity; istraživali su uskrsne običaje; snimili su razgovor s autentičnim sugovornikom kako se nekad slavio Uskrs; izrada zajedničke knjige o običajima vezanim za Uskrs u Book creator, evaluacija)
Školski radio (montiranje zajedničkog radijskoga kolaža, kviz, evaluacija)
Suradnja s učenicima iz partnerskih škola u Padletu
Videokonferencija s partnerskim školama putem Zooma
Provjera zadovoljstva sudjelovanja u projektu provodila se putem anketa u alatu Google Forms, snimanja evaluacije o samom projektu, učitelji govore u Padletu o sudjelovanju u projektu; diseminacija na razini škola, županija, na nacionalnoj razini itd.