Ugledna mađarska gimnazija Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium 7. i 8. studenoga 2024. ugostila je profesoricu i izvrsnu savjetnicu Natašu Sajko kao pozvanu eksperticu u sklopu svojega ERASMUS+ projekta namijenjenog razvijanju vještina koje unapređuju učeničku dobrobit.
Profesorica Sajko pripremila je tri interaktivne radionice s temom „Mindfulness u učionici (i zbornici)“ za sedamdesetak polaznika koje su činili učenici od prvoga do četvrtog razreda ceglidske gimnazije i njihovi nastavnici. Prvoga dana u vedroj i opuštenoj atmosferi održana je devedesetominutna radionica namijenjena nastavnicima. Radionica je nastavnicima pružila alate potrebne za razvijanje svoje svjesne pažnje i produbljene koncentracije koje mogu primijeniti dvojako: u radu s učenicima, ali i pri osobnome razvoju. Drugoga dana, kraće i dinamične, jednosatne radionice održane su s učenicima. Učenici su imali prilike upoznati se s dobrobitima automasaže, razvoja svjesne pažnje u svakodnevnim aktivnostima kao što su šetnja do škole, jedenje svakodnevnih obroka, ali svjesnoga disanja i opuštanja tijela alatima mindfulnessa.
Radionice su razvijene i osmišljene na projektu Uspostava Regionalnog centra kompetentnosti inovativnih zdravstvenih tehnologija pri Medicinskoj školi Varaždin u sklopu aktivnosti razvoja programa stalnog stručnog usavršavanja u području metodike, didaktike i uporabe novih tehnologija čija je voditeljica bila upravo profesorica Sajko. Tijekom trogodišnjeg razdoblja razvoja programa voditeljica je produbljivala svoje znanje i ekspertize na brojnim domaćim i međunarodnim stručnim usavršavanjima u Portugalu, Italiji, Belgiji, Austriji, Finskoj, Irskoj iz vrlo različitih područja kao što su primjena tehnika za poticanje kreativnosti u radu s učenicima, digitalni alati za učenje i poučavanje (osobito umjetne inteligencije), literarna biblioterapija, razvijanje čitalačke pismenosti u različitim predmetima radi produbljivanja vještina rješavanja problema i učinkovitoga komuniciranja, andragoški pristupi poučavanju odraslih u centrima kompetentnosti. Profesorica Sajko posljednjih se godina osobito zanima za tehnike mindfulnessa i autogeni trening čija je i višegodišnja praktičarka u osobnom razvoju, ali i radu s učenicima na fakultativnom predmetu Osnove biblioterapije. Prvi dogovor o suradnji dogodio se tijekom stručnoga usavršavanja u Dublinu u Europass Teacher Academy koju su pohađale i profesorice ceglidske gimnazije Dóra Völgyesi i Andrea Királyné Túri, voditeljice ERASMUS+ programa svoje škole. Početkom ove školske godine dogovor je i realiziran u sklopu ERASMUS+ akreditacije koja nudi i mogućnost ugošćivanja različitih eksperata iz zemlje ili inozemstva. Takva partnerstva omogućuju dijeljenja najboljih praksa među obrazovnim stručnacima. Profesorica Sajko bila je iznimno polaskana pozivom i rado se odazvala jer je to bila prigoda ponuditi programe Regionalnog centra korisnicima izvan Republike Hrvatske.
Cegled je gradić od 35 tisuća stanovnika u središnjom Mađarskoj, pripada budimpeštanskoj županiji i ponosi se svojom stoljetnom gimnazijom koja je središnja obrazovna institucija koja se ponosi i posebnim programom za obrazovanje darovitih učenika koji u nju stižu već u petom razredu u zaseban razred u kojemu se potom školuju sljedećih osam godina. Gimnazija je za svoj 165. rođendan dobila obnovljenu i osuvremenjenu zgradu pa je to također bila prilika da se razmijene iskustva u radu s novim tehnologijama te započnu pripreme za razmjenu učeniku u idućem razdoblju između Regionalnog centra kompetentnosti Medicinske škole Varaždin koja ulaže u strukovnu izvrsnost te ceglidske Gimnazije koja ima osobito vrijedna znanja u obrazovanju darovitih. Centar za stalno stručno usavršavanje u području metodike, didaktike i uporabe novih tehnologija otvoren je za suradnju sa svim ustanovama koje žele dobiti izvrsne radionice, interaktivna predavanja ili tečajeva temeljene na najnovijim spoznajama edukacijiskh znanosti.