Danas je u Medicinskoj školi Varaždin predstavljen projekt "Rekonstrukcija i dogradnja Regionalnog centra kompetentnosti inovativnih zdravstvenih tehnologija pri Medicinskoj školi Varaždin".
Tim je povodom školu posjetila ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak, koja se osvrnula na značaj regionalnih centara kompetentnosti za strukovno obrazovanje.
- Do prije tri godine o strukovnom obrazovanju puno se govorilo, ali se gotovo ništa nije ulagalo. Tako da je, kad sam došla na mjesto ministrice, prvi projekt koji smo osmišljavali bila modernizacija strukovnog obrazovanja. U tom smislu izmijenio i zakon i omogućilo povlačenje europskih sredstava za regionalne centre kompetentnosti, kojih u Hravtskoj ima ukupno 25. Ulaganje je ogromno, to je 1,8 mlrd kuna ukupnog ulaganja u 25 centara, i to ne samo u infrastrukturu, nego i u razvoj svih programa i modernizaciju svega što je potrebno da bi strukovna škola postala središte ne samo edukacije, nego i razvoja, istraživanja, ulaganja, inovacija i kreativnosti. U tom smislu smo poticali škole da se međusobno povezuju. Konkretno u području zdravstva četiri su centra kompetentnosti u Hrvatskoj, a uz svaki od njih je vezano još nekoliko škola te svi zajedno osmišljavaju i izrađuju kurikulume. Danas smo ovdje u Medicinskoj školi Varaždin jer je to ujedno i najbolje ocijenjeni projekt, i ovo je uvod u posljednju veliku dodjelu sredstava koje će biti u petak, u iznosu od 820 milijuna kuna ulaganja koja se tiču infrastrukture, edukacije i održivosti. To je generacijski pothvat i velika promjena u strukovnom obrazovanju - istaknula je Divjak.
- Osim 25 regionalnih centara kompetentnosti koja pokrivaju pet prioritetnih područja, imamo i dualno obrazovanje te ulaganje općenito u modernizaciju obrazovanja, tako da smo ukupno u strukovnom obrazovanju prešli 2 mlrd kuna ekstra ulaganja u manje od tri godine. Pored toga imamo i veliko ulaganje u opće obrazovanje iz europskih fondova i državnog proračuna - dodala je.
Kod regionalnih centara kompetentnosti važno je povezivanje na različitim razinima.
- Imamo pet prioritetnih područja - elektrotehnika, strojarstvo, informacijske i komunikacijske tehnologije, ugostiteljstvo i turizam, poljoprivreda i zdravstvo - i svaki od tih sektora mora oko sebe okupiti partnerske škole, mora imati poveznicu prema visokom obrazovanju, mora se povezati s poslodavcima, a u ovom slučaju su to bolnice, a u drugim područjima su to poslodavci koji zapošljavaju učenike koji završavaju škole. To je jako široki program i zato se osiguravaju sredstva i za infrastrukturu, za opremanje, nove programe, osposobljavanja i svega što se će kasnije činiti održivost centra. U tim će se centrima i osposobljavati ljudi koji su ranije završili pojedine programe, gdje će dolaziti i drugi koji žele razviti nove programe, te će na taj način postati kreativno i vrlo privlačno mjesto strukovnog obrazovanja. Ono što je nama dosad nedostajalo jest da se umreže slične škole unutar jedne regije i da svi imaju koristi od toga - napomenula je Divjak.
Ravnateljica Medicinske škole Varaždin Mirjana Grabar Kruljac ukratko je pojasnila što sve donosi ovaj veliki projekt.
- Prvi dio projekta je rekonstrukcija i dogradnja postojeće zgrade. Dakle, ovu staru zgradu pretvaramo u specijalizirane kabinete, laboratorije, bolesničke sobe, operacijske sale... sve ono što jedna bolnica ima imat će i naša zgrada. U nastavku će se dograditi objekt u kojem će biti općeobrazovni predmeti, fizikalna medicina i rehabilitacija i dvorana za neuro-senzomotoričke poteškoće. Drugi dio priče, za koji smo također dobili gotovo 50 milijuna kuna, je ono što čini centar - centrom. Naime, Regionalni centar kompetentnosti mora biti u stanju odgovoriti na najnovije izazove, u ovom slučaju, u medicini. Ne bi smjelo biti područja u kojem naš učenik ili polaznik, ako se radi o obrazovanju odraslih, ne bi imao vještine koje korespondiraju s potrebama rada, primjerice, u intenzivnoj njezi. Medicinska sestra koja prođe kroz naš centar sutra se može zaposliti u bilo kojoj bolnici u Hrvatskoj, Švicarskoj ili bilo kojoj drugoj zemlji - istaknula je ravnateljica, dodavši kako je kod ovog projekta riječ o povijesnom događaju.
- Dosad se radilo s opremom koja se u zapadnim zemljama upotrebljavala '60-ih godina prošlog stoljeća. Nastavni programi u strukovnom obrazovanju nisu se dirali od 1997. godine, a to ne može biti tako, pogotovo u medicini. Mi moramo biti ukorak s vremenom, a da bismo to mogli, moramo imati materijalne resurse, ljudske potencijale i biti prepoznatljiv na tržištu rada - dodala je.
Osvrnula se na još jednu posebnost projekta.
- Razvili smo i program za edukaciju nastavnika za rad s djecom s teškoćama disleksije i disgrafije, što je vrlo neistraženo područje. Nastavnici će se educirati kako prepoznati takvu djecu, kako im pripremiti materijale da bi ta djeca bila uspješna - napomenula je Grabar Kruljac.
Pitali smo ravnateljicu Medicinske škole kada se očekuje završetak radova, odnosno početak rada samog centra.
- Siječanj 2022. je rok za završetak infrastrukturnih radova, a prosinac 2023. godine je rok za završetak drugog dijela projekta - kazala je Grabar Kruljac.
- Svaki naš partner je uključen u izradu standarda zanimanja i svaki će partner dobiti odgovarajuću opremu. Dakle, sve aktivnosti koje će se raditi kod nas u centru, moći će se provoditi i kod naših partnera. To je jedna ogromna sinergija. Moramo se pozicionirati i biti prepoznati da imamo vrhunske stručnjake s bilo kojeg područja medicine - zaključila je ravnateljica.
Ministrica Divjak dodala je kako je važno da se bude fleksibilan u broju ljudi koji se upisuju, kao i da se nastavni programi mogu puno brže mijenjati i prilagođavati.