Lupino radi na novom ciklusu “Lady Corona” i dovršava skulpturu koju će darovati Varaždinu Foto: Ilustracija

Lupino radi na novom ciklusu “Lady Corona” i dovršava skulpturu koju će darovati Varaždinu

Igor Čolaković | 12.5.2020. u 20:33h | Objavljeno u Društvo

U svom zagrebačkom ateljeu, u koji se povukao, kako kaže, u dragovoljnu klauzuru, Stephan Lupino neumorno radi na svom novom alegorijskom ciklusu “Lady Corona”, dovršava i novu skulpturu “Majka hraniteljica” koju će darovati Varaždinu i kaže kako i dalje ima veliku radnu energiju i nove stvaralačke ideje.

- Ovih dana stvarno puno radim, praktično i ne izlazim iz ateljea. Već me neko vrijeme okupira dramatično stanje planeta na kojem živimo, pa nakon triptiha “Planet Fire (Gorući planet)” sada dovršavam novi ciklus “Lady Corona”. Dužnost je umjetnika da upozorava na situaciju u kojoj se nalazimo, na ono što činimo Zemlji, tako sam još prošle godine napravio prvu sliku “Planet Fire 1” u vrijeme kada je gorjela Amazona i kada su ogromni požari bjesnili Kalifornijom. Nove apokaliptične prizore donijeli su kasniji veliki požari u Australiji, pa sam nastavio raditi na tom ciklusu. Tada je nastala i slika u čijem je središtu vatreni zmaj koji je obavio naš planet, simbol Kine. Bilo je to svojevrsno dramatično, proročansko upozorenje da moramo promijeniti odnos prema planetu kojega tako nemilosrdno uništavamo. Ta je slika pobudila veliko zanimanje kritičara, posebno Andrewa Hemingwaya, profesora s Oxforda, koji je u svojoj recenziji istaknuo kako su ove slike alegorija modernog vremena. Krajem godine na Tajlandu sam nastavio razrađivati tu temu “Planet Apocalypse” koja me je sve više okupirala. Kada sam se početkom siječnja ove godine vratio već smo imali prve žrtve novoga virusa, pa sam na novoj slici “COVID 19” naš planet prikazao u krupnom planu, kao stanicu korona virusa sa sve više i više ljudskih lubanja. Bio je to neka moja vizija prirodne katastrofe, očaja i sudnjega dana. Sve mi je to postalo predepresivno, pa sam u izolaciji u Zagrebu počeo raditi na novom ciklusu “Lady Corona”. Prva slika iz tog ciklusa još je simbolički bila vezana uz COVID 19, no ona nije bila samo aluzija na virus, nego i na druga zla s kojima je suočen suvremeni svijet. No, druge dvije Lady Corone bile su pozitivnije, optimističnije, njima sam izrazio nadu da ćemo se izbaviti. Posljednja slika iz tog ciklusa, koju upravo završavam, prikazuje moju nadu da ćemo uspjeti pobijediti virus - rekao je Stephan Lupino o svom recentnom ciklusu “Planet Apocalypse”.

lupino_intervju_7.jpg

Svi bi htjeli izložiti “Lady Coronu”

Taj je ciklus pobudio i veliko zanimanje medija, posebice televizijskih kuća, koje su emitirale reportaže o Lupinu i njegovim apokaliptičnim vizijama modernog svijeta.

- Primao sam i sve više poziva iz inozemstva, posebice iz Londona i New Yorka, gdje mi je otvorena velika izložba, koja je morala biti zatvorena zbog epidemije. Nažalost, sve su izložbe širom svijeta zatvorene ili otkazane. Uz ovu, u New Yorku, otkazane su i moje izložbe u Njemačkoj, u Düsseldorfu i Hamburgu, koje su bile vezane uz naše predsjedanje Europskom unijom, ali i ona u Zagrebu. Kod nas je problem još veći, jer je u potresu oštećena i većina zagrebačkih galerija. Barem do jeseni vrata galerija će ostati zatvorena, no, primam puno poziva iz inozemstva, od galerista koji bi željeli da kod njih izlažem svoje apokaliptične slike. Svi bi sada htjeli izložiti “Lady Coronu”, a nadam se da će i varaždinska publika imati priliku vidjeti barem dio tog ciklusa. Sada su se svi počeli baviti koronom, o njoj čak i pjesme pišu, no moje su slike “Lady Corone” drugačije, optimističnije su i ulijevaju nadu da ćemo pobijediti virus i da ćemo se izbaviti od korone - istaknuo je Lupino, koji već radi na novim idejama, skicama i skulpturama.

”Majka hraniteljica” za Varaždin

Ovih je dana tako počeo raditi na dvije skulpture za zagrebački zoološki vrt i sklonište za nezbrinute životinje u Dumovcu, a posebno ga zaokuplja skulptura “Majka hraniteljica”, 3,70 metara visoki kip od bronce, koji će ove godine darovati gradu Varaždinu.

- “Majka hraniteljica” je snažni simbol zahvalnosti, pobjede nad modernim zlima i kušnjama suvremenog svijeta. Ona je najava novoga doba i baš zato želim tu skulpturu pokloniti Varaždinu, gdje će biti izložena u javnom prostoru - najavio je Stephan Lupino novu donaciju svom Varaždinu.

Ovaj poznati umjetnik sa svjetskom reputacijom kaže kako je u izolaciji ponovo počeo crtati, pa je slikarsku mapu ispunio novim idejama i - skulpturalnim crtežima.

- Vani se cijeni moj rad, jer se tamo prepoznaje i cijeni originalni izričaj, ideja i umjetnička osobnost. I dok u inozemstvu studiraju moje radove, kod nas se oni nažalost, malo cijene. Ovdje je na cijeni epigonstvo, kopiranje tuđih ideja. Nikada mi nije ni palo na pamet da na nekoj likovnoj akademiji studiram četiri godine i kopiram ono što su radili drugi umjetnici. Radio sam i bio prijatelj s najvećim modernim umjetnicima, s Andyjem Warholom, Keithom Henningom, Jean-Michelom Basquiatom, Francescom Clementeom, Rainerom Fetingom, Deborah Turbeville,Kennyjem Sharfom i mnogim drugima. Što ćete veće škole od te! Moj život, moj stil, je prava akademija. Umjetnost je po meni originalnost, energija i stvaralački impuls, stvaram nešto novo, originalno, moje, i mislim da je to pravi put, unatoč tome što neki ne razumiju to što radim - naglasio je Stephan Lupino, čije ćemo recentne radove još ove godine imati prigodu vidjeti i u Varaždinu.

Označeno u