Izložba fotografija Sare Horvatić "Nestvarnost istine" bit će otvorena u petak 27. siječnja u 20 sati u Galerijskom centru Varaždin u povodu Međunarodnog dana sjećanja na Holokaust.
Ovime Galerijski centar Varaždin još jednom obilježava ovaj međunarodni dan, a projekt je vezan i uz Noć muzeja 2017.
„Holokaust je jedno od najmračnijih poglavlja ljudske povijesti, u kojem je nekoliko milijuna ljudi izgubilo život u koncentracijskim logorima, koji su tema ove izložbe. Prikazati holokaust zahtjevna je tema s kojom se u koštac uhvatila mlada Sara Horvatić. Na svojoj prvoj samostalnoj izložbi Nestvarnost istine fotografijom je pokušala uhvatiti dio atmosfere zloglasnog nacističkog logora Auschwitz-Birkenau. Crno-bijelim fotografijama privlači pozornost promatrača i uvlači ga u sumornu zbilju, što je u potpunoj suprotnosti s kontekstom u kojem su fotografije nastale, a to je maturalno putovanje koje predstavlja bezbrižnost.
Na jednodnevnom posjetu logoru Sara je snimila 21 fotografiju koje pokušavaju kronološki pratiti njezin put kroz ovu izložbu. Budući da sam kompleks svojim izgledom podsjeća na tvornicu, Nestvarnost istine idealan je naziv za mjesto koje svojom arhitekturom i izgledom na prvi pogled ne odaje surovu stvarnost zločina koji su počinjeni na tome mjestu.
Oduzimanjem boje fotografijama, umjetnica na neki način poistovjećuje motive sa samim mjestom kao logorom, mjestom gdje je ljudima oduzet njihov identitet iako su se upravo zbog njega našli na ovome mjestu. Totalne institucije poput logora pretvaraju ljude u nebitne brojeve što je dočarano dramatičnošću kompozicije. I nakon više od 70 godina sumorna atmosfera prikazana je, osim bojom, detaljima kako same arhitekture tako i osobnih predmeta kojih su zatvorenici bili lišeni, i upravo oni izazivaju u promatraču posebnu vrstu pijeteta. Naglasak na detaljima otkriva Sarin rukopis pri čemu kroz svoj rad baš detaljima uvijek daje veliku važnost.
Prema Maxu Juhaszu za dobru fotografiju iznimno su bitne sljedeće komponente: umjeti vidjeti, moći osjetiti i znati uzeti. Ovom je serijom fotografija Sara ispunila njegovu misiju.“, stoji u recenziji Sunčane Habek, prof. pov. umjetnosti i sociologije i dipl. povjesničar umjetnosti i sociologije.