"Digitalna i medijska pismenost" bila je tema panela koji je u Županijskoj palači u Varaždinu održan danas, 14. studenoga, u organizaciji Koordinacijskog odbora za pripremu projekta „Varaždinska županija – prijatelj djece“.
Varaždinska županija je među prvima u Hrvatskoj krenula s aktivnostima koje vode dobivanju titule „Županija prijatelj djece“, a Koordinacijski odbor je prepoznao važnost teme digitalne i medijske pismenosti.
- Predvodnik smo u Hrvatskoj u projektima i programima u području obrazovanja. To je bio jedan od glavnih motiva da pokrenemo projekt i dobijemo status „Županija prijatelj djece“, koji zaslužujemo po svim kriterijima, a koji danas imaju samo dvije županije. Prvi korak je bio u rujnu kada smo osnovali Koordinacijski odbor i okupili stručnjake iz različitih područja. Upravo na jednom od sastanaka je otvoreno pitanje digitalne i medijske pismenosti. Nijedna se županija, pa ni država dosad na sustavan način nisu bavili ovom važnom temom. Ponovno smo krenuli prvi i danas smo na jednom mjestu okupili relevantne stručnjake zahvaljujući čemu će se više od 70 prijavljenih upoznati s izazovima medijske i digitalne pismenosti u Hrvatskoj – rekla je Natalija Martinčević, posebna savjetnica župana.
Događaj je Županija organizirala uoči Međunarodnog dana djeteta, koji se obilježava 20. studenoga, na datum kada je usvojena UN-ova Konvencija o pravima djeteta, napomenula je dr. med. Mirjana Kolarek Karakaš, predsjednica Koordinacijskog odbora „Županija prijatelj djece“.
– Ovo je idealan događaj, jer se radi temi koja je naša svakodnevnica i koju smo željeli uključiti u aktivnosti u projektu „Županija prijatelj djece“, kojim se želi evaluirati sve što regionalna i lokalna zajednica rade za djecu – rekla je Kolarek-Karakaš.
Sudionici panela su bili Ana Dokler, glavna urednica portala medijskapismenost.hr, Tatjana Novak iz PU varaždinske, Nikola Jozić, vanjski suradnik Sveučilišta Sjever, Nebojša Buđanovac, psihoterapeut, ravnatelj Društva Crvenog križa Varaždinske županije, Lovro Lukavečki, predsjednik Savjeta mladih Varaždinske županije, i Dubravka Kalinić-Lebinec, učiteljica razredne nastave i voditeljica medijske grupe u II. OŠ Varaždin.
- Portal Agencija za elektroničku pismenost i UNICEF su ove godine proveli istraživanje u kojem su hrvatski građani trebali sami sebi dati ocjenu iz medijske pismenosti. Dali su si prosječnu ocjenu 2,8 od maksimalno 5. Bio je to dobar pokazatelj da su građani svjesni da na tom području ima još puno prostora za učenje i daljnji razvoj. Važno je razvijati digitalnu i medijsku pismenost, jer smo živimo okruženi medijima, „uronjeni“ smo u njih, a da bi se u tome znali snaći, jako su važne i korisne vještine medijske i digitalne pismenosti – rekla je Ana Dokler.