Stoljetna vještica probudila je zmaja koji je spavao i zapalio vatru oko Varaždina. Oko Varaždina gori deset plamena (u igri lampica) koje igrači trebaju ugasiti u roku od 30 minuta. Ako to uspiju, spasili su Varaždin od požara, a ako ne - Varaždin je izgorio.
Room escape
Tako izgleda prva hrvatska igra „Angels and the dragon“ koja je izrađena u I. OŠ Varaždin u sklopu Erasmus+ projekta „Igrifikacijom do boljih rezultata – nauči me igrati“, a koja je prvi put danas predstavljena javnosti. Igru su napravili marljivi učenici i nastavnici I. OŠ Varaždin.
- Projekt je odobren ove godine i od svih projekata u Hrvatskoj ostvario je najveći broj bodova, što mi je jako drago. Riječ je o edukativnoj igri iz povijesti i geografije s ciljem da nastava djeci bude zanimljivija, učenici budu aktivniji u nastavnom procesu koji je na taj način dinamičniji. Prva hrvatska igra, koja je danas prvi put predstavljena javnosti u I. OŠ Varaždin rađena je na engleskom jeziku kako bi bila razumljiva i našim partnerima u projektu iz Slovenije i Španjolske, a bazirana je na gradivu sedmog i osmog razreda kojeg bi djeca trebala znati. Radi se o stolnoj igri potpomognutoj informacijsko-komunikacijskom tehnologijom (IKT), odnosno igrači u igri trebaju imati tablet ili mobitel zbog skeniranja koda kako bi mogli pronaći pitanje i 3D naočale za riješiti neke probleme. To nisu klasični zadaci i da bi ih riješili učenici moraju poznavati i druge predmete poput matematike, kemije i biologije. Bazirana je na room escape principu tako da oni sami moraju otkriti koji im je zadatak, odnosno pronaći neki trag – objasnila je učiteljica dr. sc. Tea Pavičić Zajec iz I. OŠ Varaždin, koordinatorica projekta.
Idemo dalje
Da je zanimljivo učiti kroz igru potvrdio je i pomoćnik ministrice znanosti obrazovanja i sporta Momir Karin.
- Sigurno da će kurikularna reforma utjecati na to da naša djeca budu još bolja, no činjenica je da stalno nešto treba razvijati i popravljati. Ova igra ide upravo u tom smjeru da se kroz igru uči. Što ljepše ima od igranja i učenja! Znanje je nešto što je najvrijednije, a kad do toga dolazite kroz igru to je hvale vrijedno. Uvijek sam govorio da treba sačuvati to dijete u sebi, smisao za igru i da se nikada ne bi trebali prestati igrati. Ovom igrom predstavljamo i ljepote naše domovine što je na hvalu svima nama – rekao je pomoćnik ministrice znanosti obrazovanja i sporta danas u Varaždinu.
Zamjenica varaždinskog gradonačelnika Sandra Malenica priznala je da je imala priliku otkriti neke detalje iz igre.
- Moram reći da sam oduševljena. Užasno smo ponosti na sve vas, ne samo na I. OŠ Varaždin nego na naše obrazovanje. Varaždinci si vole tepati da su prvi, a upravo ovakvi projekti dokazuju da si ne trebamo tepati jer prvi stvarno jesmo. Nastavimo tako i dalje – poručila je Malenica.
Ukorak s vremenom
Karmen Hans Jalšovec je istaknula kako je I. OŠ Varaždin uvijek nastojala pratiti sve nove trendove u odgoju i obrazovanju, pa je tako i igra „Angels and the dragon“ nastala kao rezultat takvog projekta.
- Radi se o jednoj novoj strategiji učenja. I. OŠ Varaždin nije ušla u kurikularnu reformu, ali kroz ovakve projekte sigurno smo utjecali na to da i naši učenici imaju uvjete kao da su u reformi. Kroz sedam Erasmus+ projekata koje smo dosad realizirali ostvarili smo prihode od 200.000 eura i na to smo jako ponosni. U projektima sudjeluje 50 posto učitelja te je dosad 60-ak učenika bilo na različitim mobilnostima. Veseli nas svaki novi projekt koji ćemo dobiti. Nadam se da će Grad Varaždin i Ministarstvo i dalje biti podrška našem radu, a mi ćemo se i dalje truditi da idemo u korak s vremenom i zato nas veseli svaki novi projekt koji ćemo dobiti – zaključila je ravnateljica Hans Jalšovec.
Igra „Angels and the dragon“ će biti predstavljena na Učiteljskim vijećima, Učiteljskom vijeću razredne nastave iz povijesti i geografije te na Vijeću ravnatelja.
Nositelj Erasmus+ projekta „Igrifikacijom do boljih rezultata – nauči me igrati“je I. OŠ Varaždin, a partneri OŠ Bistrica ob Sotli iz Slovenije i CEIP Bernardino Perez iz Španjolske. Projekt je usmjeren na razvoj novih metoda poučavanja temeljenjih na igrifikaciji te izradi edukativnih društvenih igara iz nastavnih područja povijesti i geografije koje uključuju i korištenje IKT tehnologije.