"Human Rights Education” naziv je projekta u kojem sudjeluju učenici II. OŠ Varaždin. Riječ je o projektu koji se provodi od 1. rujna 2020. godine, a kojem je koordinator Slovačka, dok su ostali partneri u projektu, uz II. OŠ Varaždin, škole iz Turske, Portugala, Rumunjske i Španjolske. U sklopu ovog projekta prošlog je tjedna održana mobilnost u španjolskom gradu Crevillent u kojoj su učenici II. OŠ Varaždin, zbog aktualne epidemiološke situacije, sudjelovali online.
Migracije i imigracije
- Cilj Erasmus+ projekta “Human Right Education” je dati preporuke školama te poboljšati proces i informirati djecu i nastavnike o ljudskom pravu na obrazovanje, a u sklopu projekta stvorit će se i zajednički obrazovni materijali. Kroz ovaj projekt želja je učenike i nastavnike upoznati s poveljama o ljudskim pravima, dječjim pravima i mehanizmima za zaštitu prava te razviti kulturnu svijest i toleranciju učenika prema ljudima i djeci iz drugih krajeva svijeta - objašnjava Ljiljana Inkret-Martinčević, koordinatorica projekta na II. OŠ Varaždin u kojem sudjeluju još učitelji Martina Dugonjić, Denis Bais i Marinela Schatten.
Sudjelovanjem u ovakvim projektima ostvaruje se suradnja između samih sudionika projekta, poboljšava komunikacija i analitičko razmišljanje među učenicima, a u sklopu projekta dosad je održan niz različitih radionica, aktivnosti, debata i istraživačkoga rada na temu ljudskih prava i diskriminacije u svijetu.
- Na samom početku projekta učenici su se upoznali s pojmovima migracije i imigracije te njihovim razlikama. Kroz projekt “Human Rights Education” potaknuta su bitna pitanja o migraciji i odnosu zajednice prema migrantima te suučenici razmijenili svoja mišljenja i stajališta u vezi migracije. Lijepo je bilo za čuti da najveći dio učenika nema predrasude o ljudima i djeci iz drugih dijelova svijeta - kaže Inkret-Martinčević.
Niz radionica
U projektu sudjeluje 35 učenika sedmih i osmih razreda II. OŠ Varaždin. Dosad je u sklopu projekta napravljeno niz digitalnih radova na temu ljudskih prava, a učenici su sudjelovali u raspravama i razmjeni iskustva s učenicima iz drugih država.
- Radionice su bile istraživačkoga tipa te su zahtijevale od učenika određenu razinu poznavanja digitalnih alata, engleskoga jezika te kritičkoga razmišljanja. Dosad su, unutar provedenih aktivnosti, postignuti brojni ciljevi: razmijenjena su iskustva dobre prakse i poboljšano je znanje učenika i njihovih učitelja o ljudskim pravima, toleranciji i uvažavanju drugih. Rezultati projekta su impresivni i učenici s velikim nestrpljenjem iščekuju sljedeću mobilnost - doznali smo od Inkret-Martinčević.