ERASMUS+ Učenici gospodarske škole Varaždin sudjelovali na tri međunarodna projekta! Foto: Gospodarska škola Varaždin

ERASMUS+ Učenici gospodarske škole Varaždin sudjelovali na tri međunarodna projekta!

vv | 10.6.2022. u 08:55h | Objavljeno u Društvo

Nakon što su u protekle dvije godine zbog potpunog ili djelomičnog zatvaranja te zabrana ili ograničenja putovanja brojni projekti morali biti stavljeni na čekanje, a njihovi rokovi produljivani, ovoga proljeća, s ublažavanjem pandemije i polaganim popuštanjem mjera i otvaranjem granica, moglo se nastaviti i s projektnim aktivnostima, po kojima je Gospodarska škola Varaždin poznata već dugi niz godina.

Među brojnim aktivnim projektima, u ovome trenutku Gospodarska škola Varaždin provodi i dva Erasmus+ KA2 projekta u suradnji s Agencijom za mobilnost i programe EU-a, a u sklopu kojih su u protekla dva mjeseca realizirane čak tri mobilnosti njenih učenika u Englesku, Španjolsku i Njemačku.

Prvi od dva projekta radnog je naziva "Živi svjedoci prošlosti", a vodi ga i koordinira profesor povijesti i geografije Marko Godinić. Svrha je ovoga projekta učenje suvremene povijesti putem digitalnih alata, a cilj je snimiti svjedočanstva ljudi koji su proživjeli važne povijesne događaje iz nacionalne i lokalne povijesti. Tako će učenici u sklopu projekta intervjuirati osobe koje su proživjele dio života u bivšoj Jugoslaviji, zatim Domovinski rat (s naglaskom na događaje i ulogu Varaždina) te ulazak Hrvatske u Europsku uniju, a zatim iz snimljenih svjedočanstava stvoriti digitalizirane materijale za učenje. Partneri na ovome projektu

Gospodarskoj školi Varaždin su Otto-Hahn-Schule Hanau iz Njemačke, ujedno i glavni koordinatori projekta, zatim IES Sant Marçal s Balearskog otočja u Španjolskoj, IES Emilio Perez Piñero, Calasparra, iz regije Murcia, također u Španjolskoj te The Howard School, Rainham, iz regije Kent u Engleskoj. U sklopu ovoga projekta tako je šest učenica, u pratnji dvoje profesora, od 8. do 15. travnja boravilo na mobilnosti u Londonu gdje su održani prvi radni sastanci projektnih timova uživo, te su dogovorene daljnje projektne aktivnosti, a učenice su, uz zajedničke aktivnosti s učenicima partnerskih škola, imale priliku uživo posjetiti i doživjeti brojne znamenitosti Londona, kao što su Big Ben i Parlament,Buckinghamska i Kensingtonska palača, London Eye, Tower Bridge i Tower of London, Trafalgar Square, vožnja rijekom Temzom do Greenwich Parka i poznate zvjezdarnice kojom prolazi početni meridijan te brojne druge. O engleskoj i svjetskoj povijesti učenice su imale priliku ponešto naučiti posjetivši British Museum, Natural History Museum, Science Museum te National Gallery London, a u kazalištu Phoenix pogledale su i nagrađivani mjuzikl Come From Away, kojemu se radnja bazira na povezanim događajima koji su zadesili mali kanadski gradić Gander nakon terorističkih napada na SAD 11. rujna 2001. godine.

Samo mjesec dana kasnije, od 16. do 22. svibnja, učenici su u sklopu ovoga projekta realizirali i drugu mobilnost, ovoga puta u njemačku saveznu republiku Hessen. Tako su tri učenika i tri učenice tjedan dana boravili u obiteljima učenika škole domaćina Otto-Hahn-Schule iz Hanaua, grada 20-ak kilometara udaljenog od Frankfurta na Majni, a najpoznatijeg kao rodnog mjesta poznatih njemačkih književnika, braće Jacoba i Wilhelma Grimma. Učenici su u sklopu posjeta imali iz prve ruke priliku vidjeti i osjetiti kako funkcionira školski sustav u Njemačkoj, kao i iskusiti život u njemačkim obiteljima, te posjetiti i doživjeti obližnje znamenitosti, poput grada Frankfurta na Majni, živopisnog gradića Rüdesheima te vožnju brodom po rijeci Rajni uz krajolike prepune prirodne i kulturne baštine pod zaštitom UNESCO-a, a kroz druženje i zajedničke aktivnosti i radionice s partnerskim školama upoznati i svoje vršnjake iz triju država te sklopiti brojna poznanstva, od kojih su neka postala i prava prijateljstva.

Drugi projekt pod nazivom Umjetnosti za budućnost „Arts 4 Future“ vodi profesorica engleskoga i španjolskoga jezika Renata Mađarić. Partnerske škole su iz Njemačke, Španjolske, Francuske, Švedske i Grčke.

Ciljevi projekta su sljedeći: podići svijest učenika o važnosti zaštite okoliša te problemu klimatskih promjena, uključiti učenike u građanske inicijative s ciljem promicanja zaštite okoliša, promicati održivi razvoj i usvajanje životnih navika u skladu s načelima održivosti, potaknuti učenike na kreativno izražavanje uporabom recikliranih materijala te razviti vještine komunikacije, organizacije, planiranja, kritičkog razmišljanja i uporabe IT alata.

Među brojnim aktivnosti projekta planirana su: predavanja i radionice na temu zaštite okoliša, klimatskih promjena i održivog razvoja; istraživanja informacija i izrada informativno-edukativnih materijala koji potiču životnih stil u skladu sa zaštitom okoliša i održivog razvoja; predstavljanja primjera dobre prakse lokalnih umjetnika koji koriste reciklirane materijale u svom radu; izrade umjetničkih instalacija od recikliranih materijala pod mentorstvom lokalnih umjetnika te njihovo predstavljanje lokalnoj zajednici (zid oslikan grafitima, skulptura i mozaik od otpadnih materijala i sl.) te kratkoročne aktivnosti, učenja podučavanja i osposobljavanja učenika i nastavnika u vidu razmjena s partnerskim školama.

U prvoj ovakvoj aktivnosti dvije nastavnice i pet učenica sudjelovalo je u razmjeni organiziranoj od 2. do 6. svibnja 2022. u partnerskoj školi IET Tirant lo Blanc u španjolskom gradu Elche.