"Glagoljanje" je naziv druge po redu ovogodišnje izložbe koja se održava unutar programa "Ludbreg petkom" kojeg organizira Centar za kulturu i informiranje "Dragutin Novak" Ludbreg.
Izložba je nastala u povodu Međunarodnog dana materinjeg jezika koji se obilježava 21. veljače i Dana hrvatske glagoljice koji se obilježava 22. veljače.
- Glagoljica i glagoljaška baština iznimno su važan dio hrvatske jezične i pismovne povijesti o čemu svjedoče brojni glagoljički spomenici, kameni i oni zapisani ili otisnuti na pergamentu i papiru, liturgijski, pravni i književni. Centar za kulturu tako je osmislio radionice "Glagoljajmo zajedno" koje su se provodile ovog tjedna, a u kojima su sudjelovali učenici 4. razreda OŠ Ludbreg i OŠ Martijanec. Ova izložba zapravo predstavlja završnicu u ciklusu aktivnosti, dakle u ovom slučaju radionica, posvećenim promicanju našeg najstarijeg pisma – rekao je na otvorenju mr.sc. Branko Dijanošić, ravnatelj Centra za kulturu i informiranje "Dragutin Novak" Ludbreg.
Tijekom četiri dana radionica sudjelovalo je šest razreda iz Osnovne škole Ludbreg i Osnovne škole Martijanec, odnosno ukupno 130 učenika.
- Kroz dva školska sata nastojale smo učenicima približiti spoznaje o glagoljici i to kroz praktični i teorijski dio. Na samom početku radionice održano je kratko interaktivno predavanje kroz koje smo upoznale učenike s glagoljicom, dakle s time što je glagoljica, zašto je nastala, kada je nastala, tko ju je koristio, do kada se koristila, koji sve oblici glagoljice postoje i slično. Po završetku predavanja učenicima su podijeljeni radni listići uz pomoć kojih su provježbali pisanje glagoljicom. Nakon toga slijedilo je malo igre. Odigrali smo jedan "Memory" uz čiju pomoć smo još malo utvrdili poznavanje glagoljičnih slova – rekla je Jelena Koprek iz Centra za kulturu i informiranje "Dragutin Novak".
Potom je uslijedio i kreativni rad, odnosno nastanak izložbenih primjeraka koji su izloženi na izložbi. Učenici su izrađivali svoje inicijale na glagoljici uz pomoć gline, ukrašavali okvire za fotografije, oznake za knjige te slikali svoje inicijale na papiru.
- Aktivno su sudjelovali na radionici, razgovarali o naučenom, postavljali pitanja i bili veoma kreativnost pri susretu s novim i njima još uvijek neistraženim pismom kojim su pisali naši preci – kazala je Koprek.