U sklopu projekta The Bridge (Building Resources and Innovation to Develop Global Education) iz programa Erasmus+ od 22. do 26. veljače 2016. godine Osnovnu školu „Podrute“ posjetili su učenici i učitelji iz Osnovne šole Pivka iz Slovenije te iz Tranevagen Ungdomsskule iz Norveške.
Naime, riječ je o projektu koji se u Osnovnoj školi „Podrute“ provodi od 1. rujna 2015. pa sve do 31. kolovoza 2018. godine. U projektu sudjeluju učenici šestih, sedmih i osmih razreda matične i područne škole. Osim hrvatske škole u projektu sudjeluje još 8 škola i to iz Ujedinjenog Kraljevstva, Nizozemske, Norveške, Slovenije, Španjolske, Francuske, Poljske i Italije.
Tema projekta je izgradnja „mostova“ između različitih regija promičući demokraciju, dijalog, mir i poštovanje, a najvažniji zadaci projekta su suradnja između nastavnika i učenika, poticanje kreativnosti, razvijanje jezičnih vještina učenika, razvijanje svijesti o medijima, stjecanje novinarskih vještina, poticanje ljubavi prema literaturi, razvijanje čitalačke pismenosti, mobilnost učenika i nastavnika, promocija vlastite zemlje i kulture,…
Projekt uključuje izradu digitalnih novina koje će biti poveznica svim aktivnostima koje će se provoditi jer će u njima biti prikazani svi rezultati (fotografije, članci…). Kroz period od tri godine učenici će pripremiti 9 izdanja novina obuhvaćajući vijesti iz različitih područja (sport, povijest, znanost, književnost, gastronomija, kultura, tehnologija, zdravlje, astronomija, zabava…).
- Unutar samog projekta postoje i manja partnerstva kojima je cilj rješavanje zajedničkih problema, npr. trilateralnom partnerstvu Slovenije, Norveške i Hrvatske zajednički je cilj razvijanje čitalačke pismenosti učenika pa je tako čitav susret održan u Osnovnoj školi „Podrute“ bio posvećen čitanju i knjigama. Tema susreta bile su legende te su se učenici kroz razne radionice upoznavali s legendama o vješticama i vilama, vitezovima i vikinzima. Učenici su tako čitali ili prepričavali legende iz svoje zemlje, slušali su predavanje Tibora Martana koji proučava legende o vješticama i vilama novomarofskog kraja, razgledom Varaždina upoznali su se i s legendom o požaru u Varaždinu, posjetivši Veliki Tabor doznali su za legendu o Veroniki Desinić, razgledom Gornjeg grada te sudjelujući u turi Gornjogradske coprnice saznali su mnoštvo informacija i legendi o vješticama grada Zagreba - kazala je Snježana Sedlar, koordinatorica projekta.
Učenici su sudjelovali u likovnoj radionici kojoj je rezultat slikovnica s likovima iz odabranih legendi; sudjelovali su u informatičkoj radionici na kojoj su učenici koristeći program Hot potatoes izradili brojne kvizove vezane uz sam sadržaj legendi; u kemijskoj radionici Hokus pokus učenicima su bili prikazani brojni pokusi, kasnije su ih i sami izvodili, a to je naravno bila korelacija s vješticama koje su spremale razne čarobne napitke; u radionici Pričam ti priču na neverbalan su način trebali ispričati odabranu priču; sudjelovali su i na radionici u kojoj smo ih upoznali s najučinkovitijim strategijama čitanja te u brojnim drugim aktivnostima u školi i izvan nje od kojih su ih se najviše dojmile igre u šumi (utrka na metlama, traženje blaga pomoću karte i kompasa...).
Nakon uspješnog susreta u Hrvatskoj učenike i učitelje iz Osnovne škole „Podrute“ očekuju susreti u Sloveniji, Norveškoj, Francuskoj, Poljskoj, UK-u i Italiji.