Matija Lisičak iz Svetog Ilije odnedavno se ne mora brinuti o cijenama motornih goriva – vlastitim je rukama Opel Kadett pretvorio u električni automobil i tako dobio ekološki prihvatljivo i štedljivo vozilo. Na tu je ideju došao prije dvije godine, kada je počeo proučavati električne automobile.
– Razmišljao sam o tome da ga i sam napravim. Proučavao sam prednosti i nedostatke, istraživao koji se dijelovi mogu iskoristiti. Dijelove sam počeo nabavljati prije oko godinu dana, a auto, Opel Kadett, kupio sam početkom ove godine – rekao nam je Matija Lisičak, koji inače radi kao profesor informatike u Gospodarskoj školi Varaždin i Srednjoj školi Novi Marof.
Bavi se i modelarstvom i predsjednik je Modelarskog centra Varaždin, tako da mu je struja, kako kaže, manje-više poznata.
– Izrađivao sam ga u slobodno vrijeme, koliko su mi druge obaveze to dopuštale, pa sam svoj električni automobil završio prije mjesec dana. Čitava prerada stajala je oko 5.500 eura, a najviše novaca otišlo je na baterije, koje sam naručio iz Engleske i koje su ujedno i najskuplji dio u automobilu. Riječ je o LiFePO4 ćelijama, napona od 105 V i ukupnog kapaciteta 10,5 kWh. Prosječna potrošnja je 13 kWh, uz gubitke na utičnici i punjaču iz mreže potroši se 15 kWh struje, što znači da 100 kilometara možete proći za 7,5 kuna noćne tarife – pojašnjava Lisičak.
Za preradu automobila iskoristio je motor viličara nominalne snage 5 kW. Dodaje da kod ubrzanja može kratko isporučiti do 40 kW snage, što je dovoljno da za osam sekundi postigne brzinu od 60 km/h. Maksimalna brzina iznosi 90 km/h, dok po punjenju ima maksimalan domet od oko 100 kilometara. Matija ističe da je najveća prednost električnog automobila u odnosu na benzinski to što se na njemu nema što pokvariti.
– Nema ni troškova održavanja motora poput zamjene ulja i filtera, a potrošnja je "smiješna". Usto, auto je atestiran i registriran, a godišnja registracija je oko 800 kuna. Vozim se njime bez ikakve brige i punim ga kod kuće na utičnicu – istaknuo je.
No napominje da to nije automobil za veća putovanja, već mali, gradski auto, maksimalne brzine do 90 km/h.
– To je sasvim dovoljno za svakodnevne potrebe u gradskoj i prigradskoj vožnji. Ja tjedno prelazim oko 400 kilometara – kaže Matija.
– Razmišljao sam o nekom novijem autu, no tu bih već u početku imao veće troškove pa je odluka ipak pala na Opel Kadett. No svejedno se nadam da ću napraviti još jedan električni automobil, veći, jači, bolji, s puno većim dometom. Ovo je bila svojevrsna proba – uz osmijeh je zaključio Lisičak.