Petnaest učenika drugih i trećih razreda Graditeljske, prirodoslovne i rudarske škole Varaždin smjera arhitektonski tehničar posjetilo je Irsku u sklopu projekta Erasmus+ "Modelirajmo budućnost“. U razdoblju od 10. do 24. veljače odradili su stručnu praksu u Brayu, gradu nedaleko od Dublina.
Nakon pripreme projekta, prijave škole i pozitivnog odgovora Agencije za mobilnost i programe EU, projekt je predstavljen učenicima drugih i trećih razreda smjera građevinski i arhitektonski tehničar. Objavljen je natječaj za sudjelovanje učenika i nastavnika u pratnji. Kroz testiranje koje je obuhvaćalo pisanje motivacijskog pisma, test iz poznavanja engleskog jezika i dodatne kriterije, odabrano je petnaest učenika koji su sudjelovali u projektu. Kroz niz radionica i sastanaka s učenicima i roditeljima odrađene su kulturološke, jezične, strukovne i psihološke pripreme za mobilnost.
Uzbuđenje uoči polaska
- Nakon dugog, veselog i jedva dočekanog puta, u subotu navečer smo sletjeli u Dublin. Prvi dan je bio rezerviran za smještaj učenika u obitelji u Brayu i upoznavanje Dublina gdje smo učili o povijesti grada i cijele Irske. Nakon vođenog obilaska bilo je vremena i za individualni razgled grada. Povratak iz Dublina u Bray je bio vlakom DART, s kojim je Dublin dobro povezan s okolnim mjestima - ističu u Graditeljskoj, prirodoslovnoj i rudarskoj školi Varaždin.
U projektu su sudjelovali učenici Emma Štormar, Ena Triplat, Jelena Ferenčak, Jelena Inkret, Lea Novak, Marta Falat, Martina Završki, Mateja Vauda, Mia Žulj, Monika Janjušević, Paula Šipek, Petra Bolfek, Tamara Horvat, Vanessa Barukčić i Petar Njegovec, te nastavnici u pratnji Petra Pečevski i Damir Pečevski.
U ponedjeljak je počeo praktičan rad učenika.
- Svaki dan, od 8 do 16 sati učenici su kroz radionicu učili o BIM softwareu Revit. U BIM (Building information modeling) softverskom rješenju je objedinjena ogromna količina podataka o zgradi i proces modeliranja informacija o zgradi. Pohranjeni podaci sadržavaju i najmanje detalje, od izgradnje preko konstrukcije pa sve priključaka, a svi ti podaci su povezani kako bi oni na neki način “surađivali” u svim fazama projekta. Ako se u BIM modelu izvrši prilagodba ili izmjena nekog sastavnog dijela građevine, cijeli sustav odmah reagira na takvu prilagodbu ili promjenu, a sve faze automatski se prilagođavaju toj promjeni. Na taj način, parametri građevine postaju fleksibilni i podesivi regulatori dizajna. Nakon radnog dana bilo je vremena i za upoznavanje grada domaćina, Braya - navode u školi.
Vikend je bio rezerviran za izlete.
- U subotu smo posjetili Dublin Zoo gdje smo mnoge životinje vidjeli prvi puta uživo. Nakon toga smo obišli muzej "Dubliniu“ i upoznali se s povijesti Dublina i povijesti Vikinga koji su osnovali Dublin. Usput smo vidjeli i prekrasne katedrale sv. Patrika i Christ Church. U nedjelju, osmoga dana našeg posjeta Irskoj, odlučili smo otići dalje. Vožnjom kroz irske predivne zelene doline i pašnjake, malena sela na osami i uvijek zelene šume završili smo u nacionalnom parku Glendalough usred predivnih planina Wicklow. U sklopu parka su dva očaravajuća jezera i povijesni ostaci "samostanskog grada“. Završetkom našeg posjeta zaputili smo se južnije prema još jednom povijesnom mjestu, dvorcu Kilkenny. Ne samo da nas je zadivio svojom veličinom, već i ljepotom, od vanjskih kamenih pročelja do unutrašnjih žarko obojenih soba ispunjenih vrijednim namještajem i ogromnim tapiserijama, pažljivo naslikanim portretima i pejzažima. No, nije samo dvorac koji se ističe iz skromnog gradića u kojem se nalazi, već i mnoge crkve i katedrale koje su izgrađene uz njega, ostale povijesne zgrade - navode u Graditeljskoj, prirodoslovnoj i rudarskoj školi Varaždin.
Uzbudljiv povratak
Drugi tjedan su učenici dalje marljivo radili na svojim BIM projektima, ali je bilo vremena za posjet muzeju voštanih figura u Dublinu, prisustvovanju pričanja irskih mitova u Harbour baru u Brayu ili za posjet okolnim gradićima i mjestima. U petak su učenici imali prezentaciju svojih radova gdje su pokazali zavidno znanje i vještinu u modeliranju koju su stekli kroz samo dva tjedna edukacije.
- Povratak je bio uzbudljiv, brz i pun preokreta. Na kraju smo svi došli sa svojom prtljagom sretni što su napokon na našem aerodromu koji je najljepši i najugodniji od svih koje su posjetili. Svi učenici i nastavnici bili su puni dojmova od cijelog putovanja, novih iskustava i poznanstva.
Po povratku s mobilnosti projekt nije bio gotov! Učenici i nastavnici koji su bili u pratnji sudjelovali su u diseminaciji projekta kroz prezentacije, radionice, izložbe i predavanja o svojim iskustvima u sudjelovanju u projektu - zaključuju u školi.