Dvjestotinjak sudionika sudjelovalo je na međužupanijskom stručnom skupu na temu čitanja u Novom Marofu.
Skup je svojim izlaganjem otvorila predsjednica Hrvatskog čitateljskog društva Snježana Berak naglasivši važnost povezivanja narodnih i učeničkih knjižnica sa školama kako bi knjižnice postale prepoznatljivo mjesto neformalnoga učenja, ali i vidljive u procesu poticanja i razvoja čitalačke pismenosti učenika.
Tomu pridonosi i nacionalna kampanja za poticanje čitanja "Čitaj mi" kojom se potiče čitanje djeci od najranije dobi kako u vlastitoj obitelji tako u dječjim vrtićima.
Hrvatsko čitateljsko društvo sudjelovalo je u aktivnosti ELINET-a, Europske mreže poticanja pismenosti, što je konglomerat od 78 organizacija iz 28 zemalja Europe. Cilj ELINET-a jest poticanje pismenosti kako bi se smanjio broj djece, mladih i odraslih sa slabim vještinama čitanja i pisanja u Europi, a usvojena je i Deklaracija o pravu europskih građana na pismenost kako bi se omogućilo učinkovito razumijevanje i korištenje pisane komunikacije u tiskanom i digitalnom obliku.
U svom predavanju "Kako je moguća nemoguća misija" – motivacija mladih za čitanje dr. sc. Danko Plevnik istaknuo je kako današnjim učenicima potrebno za čitanje uz književne ponuditi što više neknjiževnih tekstova koji se bave suvremenim temama koje govore o stvarnosti i s kojima se učenici mogu poistovjetiti. Isto tako valja uzeti u obzir digitalno i informacijsko doba te učenika naučiti čitati s promišljanjem, govoriti o čitanju kao načinu učenja, prilagoditi tekstove novim medijima, a u podučavanju učenika staviti kao subjekt svoga čitanja, tj. voditi računa o učenikovoj zrelosti za tekstove koje im nudimo.
O problemima s (ne)razumijevanjem književnih i neknjiževnih tekstova i strategijama čitanja govorila je Tanja Marčan, prof. savjetnica iz Opatije iznijevši niz primjena novih strategija u podučavanju čitanja te vlastitih primjera realiziranih u nastavi.
Stručnom skupu nazočili su i ravnatelji škola, a kao zaključak upućen svima istaknuta je važnost suradnje između svih sudionika i struka u obrazovanju te da čitanje nije i ne može biti samo predmetom interesa učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika nego svih uključenih u obrazovni sustav.