S ciljem da se i roditelji uključe u program “Škola za život”, odnosno da se i njima objasni kako će izgledati obrazovanje njihove djece u sklopu eksperimentalnog programa, u Drugoj gimnaziji Varaždin održan je sastanak s predstavnicima Ministarstva znanosti i obrazovanja. Naime, članice mentorske radne skupine, savjetnice iz Agencije za odgoj i obrazovanje, Željka Winkler i Gordana Košćec ukazale su roditeljima njihovu važnost u cijelom programu koji ove godine kreće po prvi puta u Drugoj gimnaziji Varaždin.
Nastava u blokovima
Ravnateljica Druge gimnazije Varaždin tim je povodom rekla da će i roditelji imati važnu ulogu jer će na kraju školske godine ocjenjivati eksperimentalni program, a po kojem će raditi šest odjela, odnosno 146 učenika ove škole.
- Na kraju nastavne godine mi ćemo napraviti evalvaciju gdje će se ukazati koliko su nastavnici zadovoljni, kako je njima bilo raditi u takvoj organizacijskoj shemi, kako je bilo učenicima i na kraju kako je bilo roditeljima čiji učenici su upisali prvi razred Druge gimnazije Varaždin. Ovim sastankom krenuli smo u aktivno uključivanje roditelja u eksperimentalni program s ciljem da ih se apsolutno uključi u sve segmente provedbe “Škole za život”, jer bez njih također nema projekta te će nam pomoći da tijekom cijele nastavne godine dobivamo povratne informacije i s njihove strane - navela je ravnateljica škole, Zdravka Grđan.
Inače, u Drugoj gimnaziji Varaždin posebnost je nastava u blokovima, te je nastavna godina podijeljena na dva obrazovna razdoblja. Prvo obrazovno razdoblje počet će 3. rujna i trajati do 25. siječnja dok će drugo obrazovno razdoblje početi 28. siječnja i trajati do 14. lipnja. Kroz nastavnu godinu učenici će konstantno u prvom i drugom obrazovnom razdoblju imati hrvatski jezik, prvi i drugi strani jezik, matematiku, vjeronauk ili etiku i tjelesni dok će nastava ostalih nastavnih predmeta biti organizirana u blokovima kroz dva obrazovna razdoblja u kojima će učenici imati veći broj sati nastave predmeta koji su u tom trenutku u bloku ovisno da li odaberu društveno-humanistički blok ili prirodoslovno matematički blok.
- Na taj će se način učenicima smanjiti broj predmeta s 15 ili 16 na 10 ili 11 predmeta, a cilj nam je da učenici uđu dublje u problematiku svakog područja, a ovisno o njihovim interesima - objašnjava ravnateljica, dodajući da je u društveno humanističkom bloku naglasak na likovnoj kulturi, glazbenom, latinskom, povijesti i geografiji dok u prirodoslovno matematičkom fizika, informatika, kemija i biologija.
Maksimalan odaziv roditelja
- Naglasak je na kvalitetnijem podučavanju, intenzitetu nastave te su roditelji pozitivno reagirali na ovakav način rada, a naglasak je na kvaliteti određenih sadržaja pa da se učenike pripremi ne samo za državnu maturu već za život - zaključuje ravnateljica Grđan, dodajući da se odazvao maksimalan broj roditelja te su se složili kako stiže jedno novo vrijeme gdje pojedinac ne može sam egzistirati nego su potrebne kompetencije timskog rada i dobrih komunikacijskih vještina, kritičkog razmišljanja, analitičkog rješavanja zadataka, povezivanja, a na čemu će se posebno raditi u eksperimentalnom programu.