Globalno istraživanje "MasterCard Love Index" otkrilo je kako kupci na Valentinovo više preferiraju osobnu kupnju darova i doživljaja za svoje voljene pa tako Hrvati, njih 98%, obavlja kupovinu u klasičnim trgovinama dok se samo 2% odlučilo za internetske trgovine.
U 2015. godini najviše transakcija je ostvareno u restoranima (70%), a najmanje u cvjećarnicama (4%) i papirnicama (1%), dok je potrošnja u restoranima porasla s 21% u 2013. godini na 32% u 2015. godini.
Iako je prelazak na digitalna rješenja i internetsku kupovinu u punom zamahu, kada se radi o ljubavi kupci žele darove kupovati u klasičnim trgovinama. Istraživanje "MasterCard Love Index" otkrilo je ponašanje kupaca iz preko 200 zemalja svijeta uključujući i Hrvatsku, a provedeno je trogodišnjom analizom plaćanja putem kreditnih, debitnih i prepaid kartica u periodu od 11. do 14. veljače od 2013. do 2015. godine.
Ovo istraživanje nije obuhvatilo samo volumen i vrijednosti transakcija, već je analizirana i vrsta potrošnje koja se povezuje s proslavom Valentinova. Ukupna potrošnja u periodu prije Valentinova u prosjeku se povećala za 22% od 2013. do 2015. godine, a istraživanje je također otkrilo kako se mnogi korisnici kartica odmiču od opipljivih i skupih darova kako bi svojim partnerima pružili nova iskustva i stvorili nezaboravna sjećanja.