Hrvatsko keramičarsko udruženje Kerameikon svake godine u svojoj Galeriji K10 u Varaždinu organizira u vrijeme Adventa tematske izložbe iz ciklusa „Kerameikon & prijatelji“. Na njima na odabranu temu izlažu keramičari, članovi Kerameikona i prijatelji udruženja.
Ove godine na ovoj tradicionalnoj izložbi izlaže 12 pozvanih umjetnika čiji su radovi bili žirirani, a izložba na odabranu temu, pod nazivom „Blagdanske metafore“, može se razgledati u izlozima Galerije K10 (Kukuljevićeva 10, Varaždin) od 30. studenoga do 30. prosinca ove godine. Autorica koncepcije i kustosica izložbe je Višnja Slavica Gabout, povjesničarka umjetnosti i likovna kritičarka, a koordinatorica Željka Bračko, keramičarka.
Izlažu: Vesna Aralica, Kristina Bišćan, Željka Bračko, Smiljana Brezovec Meštrić, Lucija Gudlin, Višnja Markovinović, Orjenka Mirjan (1963-2019.), Snježana Pokos–Vujec, Zdenka Pozaić, Boris Roce, Sanja Stani i Blaženka Šoić Štebih.
- Umjetnici-keramičari pozvani da izlažu u ovome projektu, vizualnim su metaforama tu na ponešto drugačiji način odgovorili na temu Adventa i božićnih blagdana. Temu za kojom se često poseže i koja nudi mnoštvo motiva. Ali motiva čije je izvorno značenje uslojeno i nabijeno simbolikom i asocijativnošću, pa smislena individualna interpretacija traži hermeneutički pristup. Advent ili došašće (latinski adventus: dolazak) u liturigijskoj je godini vrijeme koje neposredno prethodi blagdanu Božića i traje četiri sedmice. Unutar tog adventskog vremena su i blagdani sv. Nikole, kao i sv. Lucije. Hrvatska tradicijska kultura prebogata je predbožićnim i božićnim običajima, gdje je obitelj centar okupljanja i svih događanja. Svjetlost, zimzelen i darivanje simboličke su okosnice tog blagdanskog vremena, a adventska svijeća, adventski vijenac, okićeno božićno drvce, jaslice, slama, jabuka, božićna pšenica, češeri, orasi i božikovina neki od glavnih božićnih tradicijskih motiva, s gustom simbolikom i metaforičkim značenjem. Intimni ugođaj tradicijskog obiteljskog adventa danas je međutim zamijenjen javnim, bučnim, konzumerističkim Adventom gradskih trgova i ulica. Adventom koji je prerastao u manifestaciju i festival zabave i spektakla, turističke i ugostiteljske ponude te nekontrolirane potrošnje. Primarno značenje adventa kao vremena „očekivanja dolaska“ (u prenesenom smislu: dolaska Božića, blagdana – ali i dolaska kraja godine, pa time na neki način i svođenja računa sa samim sobom, dolaska vremena koncentracije i kontemplacije, sabiranja misli i definiranja sebe, svoga identiteta i svoga postojanja u današnjem svijetu te svoga bivanja u ovome velikome svemiru), zamijenjeno je vremenom najvećeg potrošačkog ludila u godini. Vremenom zabave i zaborava; netolerancijom i otuđenjem, površnim senzacionalizmom i ispraznošću, poplavom klišeja i kiča – navodi se u predgovoru kataloga kustosica izložbe.