Ministarstvo znanosti i obrazovanja provelo je online anketu od 27. ožujka do 2. travnja među učiteljima i nastavnicima o prva tri tjedna nastave na daljinu. U anketi je sudjelovalo 4.139 učitelja i nastavnika.
U toj anketi 95% ispitanika su u potpunosti (34,2%) ili uglavnom zadovoljni (61,5%) kako izvode nastavu na daljinu, a gotovo 90% ispitanika misli da se i njihovi učenici dobro (18,6%) ili uglavnom dobro (71,1%) snalaze u nastavi na daljinu.
Većina ispitanika, 93 posto zadovoljno je ili uglavnom zadovoljno opremom kojom raspolažu u izvođenju nastave na daljinu, a 87% ispitanika se u potpunosti ili uglavnom slaže da je potpora koju im daju CARNet i Ministarstvo znanosti i obrazovanja dobra. Svega 13% je onih koji su nezadovoljni tom potporom, a kao glavni razlog istaknuli su tehničke teškoće kao problem u prvome tjednu nastave na daljinu.
Na pitanje je li dobro da postoje videolekcije na TV kanalima na nacionalnoj razini, čak 90% se izjasnilo da je to dobra praksa.
Zanimljivo je kako svaki treći nastavnik, prema rezultatima ankete, traži više uputa i edukacija o radu s učenicima s teškoćama. Iako u svakoj školi postoje stručni suradnici koji mogu pomoći u prilagodbi rada učenicima s teškoćama, potrebna je i dodatna edukacija o toj temi, kao i temi metoda rada u nastavi na daljinu.
- Povratne informacije iznimno su nam važne prilikom planiranja i izvođenja nastave na daljinu te je u tom smislu i ova anketa poslužila kao dobra povratna informacija učitelja i nastavnika vezano uz procese koje vodimo. Važno je da se svi u ovoj situaciji prilagodimo novonastalim okolnostima. Zato pažljivo pristupamo i dajemo potporu i pomoć svima. Poruka koju ponavljamo od početka je: niste sami, jedino zajedno možemo uspjeti u ovoj globalnoj krizi – istaknula je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.
Dodajmo i to da je od 4.139 ispitanika njih 1.403 iz razredne nastave u osnovnim školama, 1.310 iz predmetne nastave u osnovnim školama, 997 iz srednjih strukovnih škola te 429 iz gimnazija.