Posavec: "Gospodo iz HŽ-a, koliko se još života mora izgubiti da bi se zaštitio prijelaz u Cehovskoj?" Foto: Arhiva VV

Posavec: "Gospodo iz HŽ-a, koliko se još života mora izgubiti da bi se zaštitio prijelaz u Cehovskoj?"

IHR/Varaždinske vijesti | 4.12.2019. u 14:13h | Objavljeno u Crna kronika

- Još prije pet godina pružni prijelaz u Cehovskoj ulici u Varaždinu detektiran je kao opasno i potencijalno opasno mjesto za događanje prometnih nesreća sa smrtno stradalim osobama. Samo je bilo pitanje vremena kada će netko smrtno stradati. Pet godina traje naša inicijativa da se na tom pružnom prijelazu postavi polubranici, odnosno branici. Za tih pet godina nadležni za održavanje i opremanje željezničko-cestovnog prijelaza, a to je HŽ infrastruktura, nisu uspjeli pronaći sredstva da osiguraju  željezničko-cestovni prijelaz u Cehovskoj. Ako su problem financijska sredstva, onda pitam koliko je cijena ljudskog života? Koliko se još ljudskih života mora izgubiti da bi se taj pružni prijelaz zaštitio? – pita se Danijel Posavec, voditelj Odsjeka za sigurnost cestovnog prometa PU varaždinske i član Savjeta za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije.

Upravo je jučerašnja nesreća na tom pružnom prijelazu u Cehovskoj, u kojoj je život izgubio 62-godišnjak, bila tema rasprave na današnjoj sjednici Savjeta za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije.

Posavec je podsjetio  kako su u HŽ-u obećali da će taj željezničko-cestovni prijelaz biti riješen tijekom 2018., najkasnije do kraja 2019. godine.Zbog toga što se to nije još dogodilo, predsjednik Savjeta za sigurnost na cestama Varaždinske županije Zvonimir Sabati rekao je kako je razočaran postupanjem HŽ-a.

- Riječ je o slučaju koji nije od jučer. Već pet godina PU varaždinska i županijski Savjet za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije inzistira da se riješi taj pružni prijelaz. Najmanje što možemo učiniti je da izrazimo sućut obitelji preminulog, a nadležnima u HŽ-u uputimo da hitno riješe taj pružni prijelaz. Zaključak Savjeta je da nadležnima u HŽ-u uputimo službeni zahtjev za hitno postavljanje polubranika na tom željezničko-cestovnom prijelazu, kojeg policija smatra najopasnijim u županiji - rekao je predsjednik Savjeta Sabati koji se osvrnuo i na brojne investicije koje provode i financiraju Hrvatske ceste na području Varaždinske županije.

- Započela je izgradnja rotora u Trnovcu kod Slobodne zone Varaždin, u Ljubešćici se radi pametni semafor, na više mjesta na području županije nad-svijetla kod pješačkih prijelaza, a započinje projektiranje rotora u Turčinu.  Raspravljali smo i o Aglomeraciji, posebno u općinama Maruševec i Sveti Ilija, gdje veliki broj mještana s velikim negodovanjem gleda na taj projekt. Velike su to dionice cesta koje izazivaju poprilično puno nereda u prometu, čime je i sigurnost upitna, što je i opravdano – ustvrdio je.

Na sjednici Savjeta za sigurnost na cestama Varaždinske županije bilo je riječi i o stanju sigurnosti u prometu na cestama Varaždinske županije. Posavec je istaknuo kako je stanje sigurnosti dobro, što znači da se u 11 mjeseci ove godine dogodilo manje prometnih nesreća u odnosu na isto razdoblje prošle godine.  

- Ove godine ukupno su se na području Varaždinske županije dogodile 874 prometne nesreće, što je za 20 posto manje u odnosu na prošlu godinu.  Dobra je vijest da su nesreće s najtragičnijim posljedicama u padu za čak 30 posto. To znači da imamo i 30 posto manje poginulih i onih koji su zadobili teške tjelesne ozljede. Drugim riječima, u prvih 11 mjeseci ove godine imali smo pet poginulih, a prošle godine u istom razdoblju sedam poginulih. Vjerujem da ćemo do kraja godine ispuniti cilj koji je pred nas stavila Nacionalna strategija sigurnosti cestovnog prometa, a to je smanjenje broja poginulih osoba u prometnim nesrećama za 50 posto u odnosu na 2010. godinu – istaknuo je Posavec.