Pandemija koronavirusa koja je obilježila prošlu godinu utjecala je i na navike potrošača. Prema provedenim istraživanjima, od početka pandemije koronavirusa u zapadnoeuropskim zemljama porasla je prodaja hrane i kućnih potrepština preko interneta za 30 posto, a prema istraživanju koje je u studenom provela Equestris Agency u suradnji s Hrvatskom udrugom banaka (HUB), u Hrvatskoj je online kupovina od ožujka do studenog porasla za 15,5 posto!
- Naše prethodno istraživanje navika u online kupovini koje smo proveli u suradnji s prvim poslovnim radijem PoslovniFM u ožujku prošle godine pokazalo je da je prije pandemije 84 posto sudionika kupovalo online te tadašnje očekivanje da će u skorijoj budućnosti broj korisnika rasti pet do šest posto. Podaci iz studenog pokazali su da je čak 97 posto sudionika istraživanja u protekloj godini obavilo barem jednu kupovinu online, što je, kao što smo već spomenuli rast od čak 15.5 posto. Također, podaci pokazuju i da gotovo dvije trećine sudionika (njih 67 posto) u odnosu na isto razdoblje prošle godine kupuje više online - poručili su iz spomenute agencije.
Prema provedenom istraživanju, najviše ispitanika preko interneta kupovalo je odjeću, čak 68 posto, informatičku opremu je preko web trgovina kupovalo 59 posto ispitanika, a modne dodatke 54 posto sudionika istraživanja.
Zanimljivo je da muškarci preko interneta najviše kupuju informatičku opremu, odjeću, bijelu tehniku i kućanske aparate, a žene odjeću, modne dodatke i kozmetiku.
- U dobnim kategorijama najveće su se promjene dogodile među muškarcima u dobi od 18 do 24 godine te među ženama u dobi od 45 do 49, kao i 50 do 54 godine. U ožujku prošle godine 79 posto muškaraca u dobi od 18 do 24 godine imalo je namjeru online kupovine u budućnosti, dok u studenom svih 100 posto! Gotovo jednaki trend vidimo i među ženama od 45 do 49 godina - izvijestili su nas iz Equestris Agency.
Zbog pandemije koronavirusa u virtualni svijet preselili su se i restorani koji su bili zatvoreni u proljetnom lockdownu, ali i sada.
Otkako su zatvoreni, rastu narudžbe za dostavu hrane putem mobilnih i web aplikacija Glovo, Pauza.hr i Wolt.
- Konkretne brojke koje se odnose na broj narudžbi ne možemo otkriti, ali možemo reći da je prošla godina u odnosu na 2019. znatno premašila sve očekivane rezultate, a takav pozitivan trend očekujemo i u ovoj godini. Kao odgovor na novonastalu situaciju s COVID-19, u prvom kvartalu prošle godine prilagodili smo model poslovanja te je uz jela, uvedena dostava namirnica i robe široke potrošnje, od brašna, šećera do konzervirane hrane, higijenski potrepština, kozmetičkih proizvoda do proizvoda za kućne ljubimce - poručili su iz Wolta...
Više pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...